Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przyszłość marketingu jest w mobile. Relacja z Mobile Silesia

PATRONAT MEDIALNY 27-05-2016, 16:28

Virtual Reality w szpitalu, powszechnie używana sztuczna inteligencja i nowe, niestandardowe aplikacje w służbie codzienności. Mobile Silesia po raz szósty rozbudziła śląskich marketingowców.

13 maja odbyła się szósta edycja konferencji Mobile Silesia – wydarzenia na Śląsku, poświęconego w pełni technologiom mobilnym. To jedyne wydarzenie, które w regionie może zostać uznane za spotkanie ekspertów z dziedziny mobile i stanowić dobre źródło inspiracji. Nazwiska prelegentów przyciągnęły uczestników z całej Polski.

- Jako organizatora cieszy mnie ponownie tak liczna obecność uczestników – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI. - W tym roku odwiedziliśmy z Mobile Silesia kolejne ciekawe miejsce na szlaku śląskich zabytków – Sztygarkę, czyli pozostałe budynki po dawnej kopani 'Prezydent'. Na szóstą edycję udało nam się zaprosić ekspertów z różnych dziedzin, mówiących o trendach w reklamie i mobile. Mam nadzieję, że tak jak ja, wszyscy uczestnicy mają głowę pełną nowości i pomysłów na nietuzinkowe działania.

Jako pierwszy na scenie pojawił się Michał Blak z Edrone. Mówił o jednej z najistotniejszych kwestii w marketingu – zautomatyzowaniu działań w taki sposób, żeby klienta pozyskać, zatrzymać i przekonać do zakupu.

- Rok mobile wydarzył się już dawno temu, tylko mieliśmy problem z tym, żeby odpowiednio zadbać
o użytkowników mobilnych –
mówił po swoim wystąpieniu Michał Blak. – To bardzo popularna grupa, o której wciąż firmom brakuje wiedzy. My chcemy tę wiedzę dostarczyć i pokazać, w jaki sposób można łączyć informacje o zachowaniu użytkowników, a następnie wykorzystywać je do tego, żeby zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym.

Natalia Hatalska, kolejna prelegentka, na podstawie swojego trendbooka określiła główne tendencje i punkty ciężkości w komunikacji marketingowej.

- Główny aspekt, na który zwróciłabym w tym roku uwagę to człowiek i jego potrzeby – podkreśliła Natalia Hatalska - Mówi się, że rok 2016 to rok wirtualnej rzeczywistości. Z mojej perspektywy ważna jest też sztuczna inteligencja i wykorzystywanie jej w swoich działaniach z myślą o tym, jak ma służyć człowiekowi.

Blogerka zwracała uwagę na wiele możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu, które coraz częściej wprowadzane są przez światowych gigantów (jak Facebook i sieci handlowe). Mimo że polscy marketerzy chętnie reagują na nowinki w tym obszarze, to 70% z nich powiedziało, że nie zamierza wykorzystywać tej technologii (źródło: hatalska.com).

Mobile Silesia

- Najczęściej słyszę, że nowe aplikacje są trudne, głupie i nieintuicyjne – komentowała swoje wystąpienie Martyna Tarnawska z Socjomanii. – Chciałam przekonać uczestników Mobile Silesia, że rynkowe nowości realizują te same założenia, co poprzednicy, ale w nowatorski sposób. Mówiłam o tym, że są trzy główne potrzeby: tworzenia, autoekspresji i konwersacji. Wszystkie aplikacje społecznościowe, które są teraz popularne w Polsce i na świecie, odpowiadają właśnie na te wymagania.

Tarnawska, orędowniczka aplikacji niestandardowych, zachęcała do eksperymentowania z grupami docelowymi i używania aplikacji typu Tinder, czy Vine. Jeśli chodzi o nowe grupy docelowe uważam, że rok 2016 należy do Snapchata – dodała.

W zupełnie inny, bo wirtualny świat, zabrał uczestników Mobile Silesia Piotr Łój z LojKe.pl. Kiedyś różowe okulary załatwiały wiele. Dzisiaj wszystko załatwią okulary do Virtual Reality. A jeśli przypadkiem nie ma ich pod ręką, można skorzystać z możliwości, jakie daje Augumented Reality. W chwili, kiedy zaczęło się wydawać, że wszystko oznacza jedynie dobrą zabawę, okazało się, że VR może służyć w tych obszarach, gdzie przeniesienie się w alternatywny świat oznacza chwilową ucieczkę od  problemów.

- 2016 to rok Virtual Reality oraz Augmented Reality, które mają ogromny potencjał, aby wspierać codzienność na każdej płaszczyźnie życia, od pracy po rozrywkę i relaks – mówił Łój, podsumowując kilka projektów, realizowanych ze znanymi światowymi markami. - Projekty VR spełniają się nie tylko w marketingu; mają również zastosowanie tam, gdzie pomagają oderwać się od ciężkiej rzeczywistości, np. w szpitalach. Dzieciaki miesiącami nie ruszające się z łóżek mogą spełnić swoje marzenia dzięki wirtualnej rzeczywistości. Działa to rewelacyjnie na motywację do dalszego leczenia. Z drugiej strony terapia ekspozycyjna, czyli leczenie fobii i lęków – VR poprawia jakość takich terapii.

Łukasz Hradek z Freshmail przekonywał, że aby e-mail marketing oraz SMS marketing były skuteczne, komunikaty muszą być spersonalizowane. To jedyna szansa na to, aby nawiązać z odbiorcą więź i zatrzymać go na dłużej przy sobie.

- E-mail i SMS to filary komunikacji marketingowej, a główne trendy to personalizacja i automatyzacja – podsumował swoje wystąpienie Łukasz Hradek - Boty i wirtualna rzeczywistość będą kolejnymi elementami, które można dołączyć do tej układanki.

Mobile Silesia

Jako ostatni na scenie pojawił się Jarosław Królewski z Synerise. Jego zdaniem jedyną drogą do skutecznej komunikacji z odbiorcami jest zintegrowanie wszystkich kanałów komunikacji w spójny system, obejmujący wszelkie dostępne rozwiązania i technologie.

- My bardzo mocno inwestujemy we wszystko co jest związane z Fast Data, natomiast to od czego odchodzimy to Handcrafted Rules Marketing. Dajemy władzę algorytmom. Stąd głównym trendem wydaje się być m.in. Machine Learning, czy sztuczna inteligencja w zakresie sprzedaży – komentował specjalista z Synerise. - Póki co jest to bardzo efektywne i efektowne - widzimy, jak klienci poruszają się między kanałami i w czasie rzeczywistym przedstawiamy im najlepsze oferty i produkty.

Po zakończeniu wszystkich prelekcji Jarosław Królewski wyraził swoje zadowolenie z poziomu wydarzenia, podkreślając, że Mobile Silesia inspiruje branżę mobile.

Organizator konferencji SMSAPI.pl i partnerzy: i-systems, SALES Manago, Brand24, TeleCube, Focus Contact Center i FreshMail dają zawsze swoim gościom okazję do networkingu i dobrej zabawy. Po części oficjalnej spotkanie zakończyło się branżowym after party. Michał Blak, wyrażając zapewne opinię większości obecnych, podsumował: Na Mobile Silesia jest fantastycznie, przaja tymu!


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *