Przewijanie ruchami oczu? Samsung Galaxy S IV może to mieć

05-03-2013, 08:02

Przewijanie ekranu za pomocą śledzenia ruchu gałek ocznych (eye trackingu) ma wprowadzić Samsung do swojego następnego zaawansowanego smartfona. Pytanie tylko, na ile ta zdobycz technologiczna może pomóc w walce o klienta?

Przewijanie oczami

Samsung nie ogłosił jeszcze oficjalnie, że zastosuje technologię eye trackingu do sterowania smartfonem, ale informacje na ten temat podał wiarygodny zazwyczaj New York Times.

Dziennikarz NYT rozmawiał z osobą, która testowała nowego Samsunga Galaxy S IV. Osoba ta twierdzi, że jeśli czytasz na nowym smartfonie i docierasz wzrokiem do dolnej krawędzi ekranu, oprogramowanie automatycznie przewinie tekst (zob. NYT, Samsung’s New Smartphone Will Track Eyes to Scroll Pages).

Nie wiadomo, na ile doskonała jest nowa technologia. Można się domyślać, że wymaga ona jakiejś kalibracji przed użyciem, ale New York Times o tym nie wspomina. Nie wiadomo, jaka dokładnie technologia służy do śledzenia oczu. Nie wiadomo, czy Samsung wykorzysta dodatkowe informacje wejściowe, jak np. mrugnięcia.

Eye Scroll znakiem Samsunga

Na 100% pewne jest jednak to, że Samsung starał się w Europie i USA o znaki towarowe "Eye Scroll", "Samsung Eye Scroll" oraz "Eye Pause". Sugeruje to, że firma faktycznie posiada jakąś technologię śledzenia gałek ocznych, która jest gotowa na wdrożenie do produktów. 

Nowy smartfon Samsung Galaxy S IV ma być zaprezentowany 14 marca na konferencji w Nowym Jorku. Jest to temat wielu plotek i domysłów. Dziennik Internautów publikował już nieoficjalne propozycje wyglądu nowego smartfona.

Wczoraj Samsung opublikował wideo promocyjne widoczne poniżej. Wiele osób uzna tę reklamę za słabą, ale jednak pokazuje ona, że Samsungowi bardzo zależy na zrobieniu z tej premiery ogromnego i oryginalnego wydarzenia. Przedstawiciele Samsunga podkreślają też, że zaletą nowego smartfona ma być przede wszystkim oprogramowanie. 

Sonda
Chciałbyś móc sterować smartfonem za pomocą ruchów oczu?
  • tak
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

Wystarczy jedna nowinka

Czy technologia eye trackingu rzeczywiście może stworzyć rynkowego hita? Cóż... w czasach Steve'a Jobsa firma Apple zwracała na siebie uwagę, wprowadzając do produktów jedną lub dwie prawdziwe nowinki przy każdej premierze. Nie było to za dużo, wystarczająco, by konsument nie bał się nowego urządzenia. Było to jednak na tyle dużo, aby zwrócić na siebie uwagę i budować swoją opinię wielkiego innowatora.

Teraz Samsungowi może się udać coś podobnego, ale jest jeden warunek. Ta nowa technologia śledzenia oczu musi działać płynnie.

Poniżej najnowsze wideo promocyjne Samsunga:


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930