Polkomtel: Marże dystrybutorów są niespotykanie wysokie

02-09-2009, 07:25

Niektóre firmy wstrzymały sprzedaż doładowań do usług prepaid Polkomtela (Simplus, Sami Swoi, 36i6). Według doniesień serwisu Telepolis.pl operator może stracić 85% punktów sprzedaży z powodu braku porozumienia z dystrybutorami. Polkomtel wydał jedynie krótki komunikat mówiący o tym, że negocjacje trwają i z częścią dystrybutorów warunki są już ustalone.

W ubiegłym miesiącu Polkomtel wypowiedział umowy sprzedaży doładowań niektórym dystrybutorom i przesłał do nich propozycje nowych umów z niższymi marżami. Efektem było powstanie Związku Dystrybutorów Prepaid.

Związek ma nadzieję na kontynuowanie rozmów z Polkomtelem, ale już wczoraj niektórzy dystrybutorzy zaprzestali sprzedawania doładowań tego operatora. Są to m.in. Ruch, Kolporter, Żabka, Kar-Tel, Polski Tytoń, Blue Media i in. W sumie Polkomtel może stracić 85% punktów sprzedaży doładowań – podaje Telepolis.pl w artykule Będą poważne problemy z doładowaniami prepaidów Polkomtela.

Ponieważ firma Polkomtel S.A. (operator sieci PLUS i Sami Swoi) podjęła próby pogorszenia aktualnie obowiązujących warunków handlowych, z dniem 1 września wstrzymujemy sprzedaż doładowań eVoucher'ów PLUS i Sami Swoi - poinformowali wczoraj przedstawiciele sieci Żabka.

Dziennik Internautów skierował do Polkomtela pytania o to, kiedy sytuacja może wrócić do normy i czy w ogóle wróci. Prosiliśmy również o rady dla klientów, którzy nie będą mogli kupić doładowań np. w pobliskich sklepach.

Polkomtel ograniczył się do wydania krótkiego komunikatu, w którym stwierdza, że doładowania usług prepaid oferowanych przez Spółkę realizowane są tak, jak zawsze. Polkomtel informuje też, że jest w trakcie negocjacji i ustalania z dystrybutorami doładowań prepaid ostatecznych warunków. Z częścią dystrybutorów nowe warunki zostały podobno ustalone.

Zdaniem przedstawicieli Polkomtela istniała konieczność wynegocjowania nowych cen.

Marże dystrybutorów doładowań usług pre-paid w Polsce są niespotykanie wysokie na tle innych rozwiniętych rynków telefonii komórkowej w Europie. Stąd też, w trosce o dobro klientów usług Simplus, 36i6 oraz Sami Swoi, Polkomtel postanowił wynegocjować nowe lepsze warunki, które w konsekwencji przełożą się na korzystniejszą ofertę dla wszystkich użytkowników usług przedpłaconych oferowanych przez Spółkę – czytamy w komunikacie.


Źródło: Polkomtel, Telepolis
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031