Polish Tech Night Berlin

Anna Mencel 02-12-2016, 10:28

24 listopada w Berlinie odbyło się wydarzenie Polish Tech Night, którego celem jest wymiana doświadczeń między twórcami startupów z Polski i Niemiec, a także zwrócenie uwagi niemieckich inwestorów na możliwości biznesowe na polskim rynku. Zobaczcie, jakie startupy zaprezentowały się na berlińskiej scenie i o czym dyskutowali wpływowi inwestorzy.

Startupy w Polsce 24.11.2016 Berlin

Celem Polish Tech Night Berlin było zwrócenie uwagi przedstawicieli niemieckich korporacji i ekosystemu startupowego na potencjał polskich firm technologicznych. Dlatego też na początku spotkania Agata Kowalczyk (Startup Poland) zaprezentowała raport "Polskie Startupy 2016: startupy zatrudniają i zarabiają na siebie", z którego wynika, że w Polsce funkcjonuje już 2700 startupów skupionych w 10 miastach (prym wiodą Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Poznań i Wrocław).

Dominują branże technologiczne (przede wszystkim software i usługi mobilne - 14,2%, e-commerce - 13,8%, Oprogramowanie dla biznesu 13,8%). Najpopularniejszym eksportowym kierunkiem są Unia Europejska (54%) oraz USA (25%). Blisko 80% startupów korzysta przede wszystkim z własnego finansowania, na kolejnych pozycjach są dotacje z UE oraz fundusze Venture Capital, 38% z nich zarejestrowało działalność w ostatnich dwóch latach, a wśród założycieli przeważają mężczyźni (74%).

Dodatkowo 6 polskich startupów pitchowało swoje projekty przed niemieckimi VC i zgromadzoną widownią: Adam Pachucki (Everytap), Adam Micek (Giant), Aleksandra Gawrońska (MREH), Mikołaj Małaczyński (Legimi) oraz Artiom Komardin (Sense). Prezentacji uważnie słuchali: Paweł Chudziński (Point Nine Capital), Bartek Gola (SpeedUp Group), Zeo Adamowicz (Neufund), Steffen von Bünau (Kontakt.io) i Tobias Szarowicz (Bundesverband Deutsche Startups e.V.), którzy zaraz po nich, przeszli do ostatniego punktu programu, czyli panelu dyskusyjnego.

Panel dyskusyjny 24.11.2016 Berlin

Szczególnie interesująca dyskusja dotyczyła braku jednego wiodącego hubu w Polsce (z uwagi na umieszczenie startupów w 10 miastach). Czy ma to negatywny wpływ na rozwój ekosystemu? Zdania były podzielone. Rozmówcy wskazywali na to, że na przykładzie Berlina hub jest korzystny dla startupów. Pojawiło się stwierdzenie, że obecność firmy poza hubem może również przynosić zyski dla przedsiębiorców.

Wydarzenie w Berlinie odbyło się po raz pierwszy. Zostało zorganizowane  przez: Polish Berlin Tech, Plug, SpeedUp Venture Capital Group, Startup Poland i Factory.

 „Otwartość Polski na nowe technologie i produkty jest niezwykła w porównaniu z resztą Europy, a jej zdolność do adaptacji sprawia, że ​​kraj wyraźnie umacnia swoją pozycję na arenie międzynarodowej jako źródło technologicznej innowacji”- Powiedział Robert Maier, jeden z partnerów wydarzenia, Co-founder ShopAlike.pl.

Jak podaje Danuta Dominiak-Woźniak, Radca-Minister Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie „Polskie firmy mają bardzo dużo do zaoferowania zagranicznym przedsiębiorcom i odwrotnie. Inicjowanie wszelkiego rodzaju kontaktów i współpracy między polskimi przedsiębiorcami a podmiotami z rynku niemieckiego jest jak najbardziej pożądane”.

Autor i fotografie: Anna Mencel

Źródło: Polish Startups Report 2016, Agnieszka Skala i Eliza Kruczkowska, Startup Poland

 

Panel dyskusyjny - 24.11.2016 Berlin

Aleksandra Gawronska (MREH) 24.11.2016 Berlin

 

Artiom Komardin (Sense) 24.11.2016 Berlin

 

Panel dyskusyjny   Bartek Gola (SpeedUp Group), Tobias Szarowicz (Bundesverband Deutsche Startups e.V.)  24.11.2016 Berlin

 

Adam Micek (Giant) 24.11.2016 Berlin

 

Adam Pachucki (Everytap) 24.11.2016 Berlin

 

Agata Kowalczyk (Startup_Poland) 24.11.2016 Berlin


Źródło: Materiał nadesłany do redakcji. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031