Orange będzie korzystał z ewidencji dłużników

23-11-2009, 13:42

Orange będzie odzyskiwał należności od niepłacących w terminie klientów między innymi poprzez wpis do Centralnej Ewidencji Dłużników w BIG InfoMonitor. To utrudni zalegającym z opłatami abonentom uzyskanie kredytu lub zakupów na raty. Odpowiednia umowa pomiędzy operatorem a biurem informacji gospodarczej została już podpisana.

Do  ewidencji dłużników mogą trafić abonenci Orange, którzy nie wywiązują się z płatności od co najmniej 60 dni, a kwota ich zadłużenia wynosi minimum 200 zł (w przypadku klientów indywidualnych) lub 500 zł (w przypadku firm). Zanim dane abonentów zostaną przekazane do spisu, otrzymają oni wezwanie do zapłaty z informacją o zamiarze wpisu i konsekwencjach, jakie się z nim wiążą.

InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej współpracuje z Biurem Informacji Kredytowej i Związkiem Banków Polskich. Łącznie dysponuje dostępem do ponad 3,2 mln informacji o przeterminowanym zadłużeniu konsumentów i przedsiębiorców. Znalezienie się na jego liście dłużników sprawi, że o zadłużeniu dowiedzą się wszystkie banki.

Nawiązaliśmy współpracę  z kolejnym Biurem Informacji Gospodarczej InfoMonitor, gdyż chcemy jeszcze skuteczniej mobilizować naszych klientów do terminowego regulowania rachunków (...) Docelowo planujemy również weryfikowanie potencjalnych klientów w zasobach firmy InfoMonitor – mówi Urszula Gierszewska dyrektor Departamentu Zarządzania Należnościami, Fakturowania i Rozliczeń PTK Centertel.

Z informacji zgromadzonych w Centralnej Ewidencji Dłużników w BIG InfoMonitor oprócz sektora bankowego korzystają firmy pożyczkowe, ubezpieczyciele, firmy leasingowe, dostawcy telewizji kablowej, internetu i mediów, a także inne branże w tym sektor MŚP. Od początku 2009 r. firma udostępniła już ponad 4 mln 620 tys. raportów z informacjami o zadłużeniu konsumentów i przedsiębiorców.

Z raportu InfoDług wynika, iż już 1,47 mln Polaków posiada przeterminowane zadłużenia, a łączna kwota zobowiązań to 12,06 mld zł. Zdaniem InfoMonitora to wyraźny sygnał dla banków i innych podmiotów gospodarczych, że trzeba jeszcze bardziej wnikliwie weryfikować klientów i kontrahentów pod kątem terminowości wywiązywania się z zobowiązań płatniczych.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
Tematy pokrewne:  

tag zadłużenietag Orangetag InfoMonitor
  
znajdź w serwisie

Brak danych. Sprawdź później :)
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031