Opóźniony lot? Skorzystaj z Asystenta lotu i dowiedz się jakie prawa Ci przysługują

28-11-2019, 09:36

W ubiegłym roku był opóźniony co piąty lot nad Europą, a ponad 50 tysięcy pasażerów musiało dodatkowo czekać na lotniskach co najmniej dwie godziny na swój samolot. Według prognoz ten trend będzie się w kolejnych latach nasilał z powodu szybko rosnącego ruchu lotniczego. Nie wszyscy pasażerowie wiedzą, co robić w takiej sytuacji i czego mogą oczekiwać od przewoźnika. Dostrzegła to jedna z firm ubezpieczeniowych, przygotowując przydatną i darmową usługę.

Europa Ubezpieczenia – firma specjalizującą się w ubezpieczeniach turystycznych – uruchomiła usługę „Asystenta Lotu”, która wspiera podróżnych w przypadku opóźnienia lub odwołania ich lotu.

Usługa jest darmowa i mogą z niej skorzystać klienci, którzy podczas zakupu ubezpieczenia podróżnego ITravel podadzą numery i daty lotów, którymi wybierają się w podróż lub wypoczynek za granicą. W przypadku wystąpienia opóźnienia, podróżni uzyskają SMS-em i e-mailem informacje o przysługujących im prawach, takich jak np. prawo do posiłku, noclegu lub zwrot pieniędzy za bilet. Dodatkowo mogą dowiedzieć się, czy ich zdarzenie kwalifikuje się do uzyskania odszkodowania w ramach przepisów unijnego rozporządzenia 261/2004. Rekompensata za opóźniony lub odwołany lot - w zależności od długości trasy – wynosi od 250 do 600 euro.

Uruchomienie usługi Asystenta Lotu było możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z platformą technologiczną GIVT, specjalizującą się w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty. W tym celu GIVT stworzył zaawansowany system oceny lotów i ich opóźnień w oparciu o technologię big data i machine learning, który umożliwia automatyczną weryfikację zdarzeń lotniczych w czasie rzeczywistym.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031