Operator Chmury Krajowej rozpoczął świadczenie pierwszych usług

15-04-2019, 22:49

Operator Chmury Krajowej podpisał umowy z partnerami transformacji i jest gotów do wsparcia transformacji usług IT swoich klientów do chmury. Uruchomiony został pierwszy region i pierwsza strefa dostępności usług OChK.

Operator Chmury Krajowej osiągnął operacyjną zdolność do świadczenia usług chmurowych w oparciu o własną infrastrukturę i rozpoczął świadczenie usług dla pierwszego klienta, którym jest PKO Bank Polski. Współpraca ma doprowadzić do zwiększenia elastyczności zasobów informatycznych banku.

Na obecnym etapie, bank wykorzystuje usługi Chmury Krajowej w zakresie outsourcingu środowiska testowego w oparciu o model IaaS (Infrastructure as a Service, infrastruktura serwerowa jako usługa). Wykorzystanie usług chmurowych pozwoli mu przyspieszyć realizację procesów testowania i wdrażania innowacji oraz obniży ich koszty.

Adam Marciniak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego, informuje, że pod koniec kwietnia na Mazowszu oficjalnie ruszą trzy niezależnie serwerownie zbudowane w referencyjnej architekturze chmurowej, które już teraz PKO Bank Polski wykorzystuje do przyspieszania procesów wytwarzania i testowania oprogramowania. To punkt startowy rozwoju usług chmurowych m.in. dla sektora finansowego w Polsce. Pierwszy region chmury jest już gotowy na przyjęcie nowych klientów.

Wdrożenie usługi outsourcingu środowisk testowych dla PKO Banku Polskiego, możliwe jest dzięki uruchomieniu pierwszej strefy dostępności Operatora Chmury Krajowej. Standardem OChK jest świadczenie usług z wykorzystaniem co najmniej dwóch centrów przetwarzania danych. Dlatego w celu szybkiego uruchomienia lokalizacji, Operator nawiązał współpracę z firmą Exatel i Krajową Izbą Rozliczeniową, dotyczącą obsługi bezpiecznych centrów danych na Mazowszu. Dla obu firm oznacza to podniesienie stopnia wykorzystania posiadanych przez nie zasobów. Dla OChK oznacza to z kolei możliwość świadczenia usług w najbardziej optymalny sposób, z najniższymi możliwymi wydatkami na nakłady kapitałowe (CapEx) na wczesnym etapie istnienia firmy. Dzięki temu proponowane klientom ceny usług chmurowych mogą być atrakcyjniejsze.

Operator Chmury Krajowej osiągnął też gotowość do świadczenia usług transformacji do chmury tym klientom, którzy będą chcieli zmienić model swojego IT i skorzystać z możliwości przyspieszenia procesu wdrożeń, obniżenia kosztów wprowadzania innowacyjnych cyfrowych rozwiązań oraz podniesienia efektywności swoich zasobów informatycznych. Firma podpisała umowy z 5 partnerami. Asseco Data Systems, Accenture i DXC Technology pomogą klientom OChK w stworzeniu strategii wykorzystania usług chmurowych i przyspieszenia transformacji cyfrowej oraz w projektach migracji do usług chmurowych. Asseco Poland i Sygnity z kolei, będąc potężnymi graczami typu Software House, pomogą opracować szczegółowe rozwiązania informatyczne, konieczne do przeniesienia zasobów do chmury. Współpraca z dwoma ostatnimi firmami będzie też obejmowała szerszy zakres usług, w tym oferowanie ich oprogramowania na platformie jaką jest Chmura Krajowa.

Operator Chmury Krajowej prowadzi rozmowy o współpracy z ponad 10 podmiotami spośród grona największych polskich przedsiębiorstw. Celem tych rozmów jest ustalenie ramowych warunków współpracy, która pozwoliłaby klientom OChK korzystać z różnych usług dostępnych w modelu chmurowym: od udostępnienia środowisk testowych  aż po usługi typu B2B2C.

Źródło: PKO Bank Polski


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031