Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firma Fujitsu Siemens Computers wprowadziła na rynek monitory, które po przejściu w stan uśpienia nie zużywają ani wata energii elektrycznej. Chodzi o serię SCENICVIEW Premium Line ECO, która na ostatnich targach CeBIT 2008 zdobyła wyróżnienie w kategorii "Innowacja Roku".

Urządzenia z tej rodziny zostały wyposażone w specjalny - opatentowany przez producenta - przełącznik, który po wykryciu wyłączenia komputera odcina dopływ prądu z sieci. Włączenie komputera skutkuje zmianą stanu przełącznika, który "budzi" monitor w czasie jednej sekundy. Funkcja działa niezależnie od tego, czy monitor połączony jest ze stacją złączem analogowym, czy cyfrowym.

Kolejna nowość to DisplayView AutoBright. Zadaniem tej funkcji jest automatyczna kontrola jasności i kontrastu wyświetlanego obrazu, w zależności od aktualnie działającej aplikacji oraz warunków świetlnych danego pomieszczenia, wykrywanych przez zainstalowany w obudowie czujnik. Na korzyść tego rozwiązania przemawia nie tylko dochodząca do 30% oszczędność zużycia prądu, ale też mniejsze zmęczenie wzroku podczas pracy czy zabawy z komputerem.

Model SCENICVIEW P24W-5 ECO (cena 1698 zł)
fot. FSC - Model SCENICVIEW P24W-5 ECO (cena 1698 zł)
Producent wyliczył, że zysk z używania modeli z serii SCENICVIEW ECO wynosi ponad 10 Euro rocznie. Na uwagę zasługuje fakt, że ekologiczne monitory firmy Fujitsu kosztują tyle samo, co ich odpowiedniki bez wymienionych wyżej funkcji - ceny wahają się od 882 do 1957 zł.

Seria dedykowana jest użytkownikom profesjonalnym, nie oznacza to jednak, że sprzęt nie sprawdzi się w warunkach domowych. Oferowana rozdzielczość do 1920x1200 pikseli przy czasie odświeżania rzędu 5 milisekund zapewnia wydajność wystarczającą do gier czy odtwarzania filmów HD.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: FSC