Niewiele firm radzi sobie z wykrywaniem i odpieraniem ataków na ich sieć

, 22-02-2016, 16:16

Niedawno przeprowadzone badania przez firmę Strategy Analytics wskazują na to, że jedna na dwadzieścia firm korzysta z optymalnych rozwiązań bezpieczeństwa, które mogą przewidzieć ataki i naruszenia zanim wystąpią, a 44% z tych, którzy zostali zaatakowani nie byli w stanie określić źródła ataku lub czasu jego trwania.

Niezdolność do zidentyfikowania krytycznych aktywów lub danych i prawidłowej reakcji na naruszenia bezpieczeństwa jest głównym problemem wszystkich firm – od małych do dużych. Atakujący, napadając system z lukami, może uzyskać dostęp do poufnych informacji handlowych, które powinny być przechowywane w wydzielonej sieci lub innej infrastrukturze. Ujawnienie informacji niejawnych może mieć katastrofalne skutki dla kondycji finansowej spółki.

Respondenci twierdzą, że 70% działów IT spędza mniej niż 20% swojego czasu na zabezpieczenie zasobów sieciowych i danych firmowych. Badanie wykazuje również, że tylko 7% firmowych działów IT poświęca więcej niż połowę swojego czasu na zabezpieczenie przedsiębiorstwa.
56% respondentów stwierdziło, że największym zagrożeniem dla bezpieczeństwa jest nieostrożność użytkowników końcowych. Na drugim miejscu znalazła się odpowiedź „złośliwe oprogramowanie” i wskazało na nią 42% ankietowanych.

Specjaliści zajmujący się bezpieczeństwem danych zalecają przedsiębiorstwom, aby nie koncentrować się wyłącznie na stosowaniu wytycznych i certyfikatów, ale także na aktywnych testach swojej sieci i edukacji pracowników w kierunku prawidłowej identyfikacji i zgłaszania incydentów bezpieczeństwa. Najlepszą praktyką byłoby mianowanie jednej osoby, która z pełną odpowiedzialnością czuwałaby nad bezpieczeństwem i monitorowała bezpieczeństwo sieci firmowej reagując na incydenty mogące doprowadzić do utraty danych.

Raport, w oparciu, o który powstał powyższy artykuł został przeprowadzony w ponad 600 firmach znajdujących się na całym świecie.

Autor: Joanna Tomaszewska, Bitdefender


Źródło: Informacja prasowa. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag Strategy Analyticstag badania
Komentuj na Facebooku
Komentarze
comments powered by Disqus
To warto przeczytać












  
znajdź w serwisie

RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2016 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.