Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Liderem iPad firmy Apple, jednak konkurencja nie śpi. Popyt na tablety okazuje się znacznie silniejszy niż początkowo zakładano - IDC podwyższyła tegoroczne prognozy.

W ostatnim kwartale 2011 roku sprzedano na świecie 28,2 mln tabletów, co oznaczało wzrost o 56,1 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału, a także wzrost o 155 proc. w porównaniu z czwartym kwartałem 2010 roku. Cały zeszły rok przyniósł sprzedaż na poziomie 68,7 mln urządzeń - wylicza firma IDC. Zauważa ona, że popyt na tablety okazał się znacznie wyższy od spodziewanego, a tendencja ta widoczna była nie tylko we wszystkich regionach, ale także w odniesieniu do urządzeń o różnych cenach.

Czytaj także: Nokia i tablet?

To skłoniło IDC do podniesienia prognozy na rok 2012 - z 87,7 do 106,1 mln tabletów. Firma podkreśla, że liderem wciąż pozostaje Apple ze swoim iPadem - w czwartym kwartale jego sprzedaż wyniosła 15,4 mln, w poprzednim kwartale 11,1 mln. Dało to firmie udział w rynku na poziomie 54,7 proc. Silny debiut Kindle'a Fire od Amazonu (4,7 mln urządzeń) sprawił, że firma ta wskoczyła od razu na drugie miejsce wśród producentów, mając 16,8-proc. udział w rynku.

Trzecie miejsce przypadło koreańskiemu Samsungowi Electronics, który zwiększył udział z 5,5 do 5,8 proc. czwarte miejsce zajmuje Nook Tablet firmy Barnes & Noble - mimo że jego sprzedaż wzrosła, nie pozwoliło to na utrzymanie udziału na poziomie 3,5 proc. (spadł on o 1 pkt proc.). Piątkę zamyka Pandigital - 2,5 proc. udziału w rynku. Ta firma najtańsze tablety sprzedaje już po 120 dolarów.

Najpopularniejszym systemem operacyjnym pozostaje wciąż iOS, jednak jego przewaga nad pozostałymi będzie systematycznie maleć. Głównym konkurentem jest tutaj Android, dostępny w kilku konkurencyjnych produktach.

Czytaj także: Zamówili nowego iPada jako pierwsi, ale będą musieli poczekać


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IDC