Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Samsung wyprzedza w Europie Apple'a

17-09-2011, 17:48

Południowokoreański producent urządzeń elektronicznych świetnie radził sobie w ubiegłym kwartale na europejskim rynku.

Jak podała firma IDC, Samsung sprzedał w drugim kwartale tego toku 4,8 miliona smartfonów, podczas gdy urządzenia Apple'a trafiły do nabywców w ilości 4,6 miliona sztuk. Choć różnica jest stosunkowo niewielka, warto odnotować dobrą pozycję południowokoreańskiej firmy w Europie.

Czytaj także: Muzyczna wersja smartfona HTC Sensation

Sonda
Premiera iPhone'a 5 pozwoli Apple'owi uzyskać prowadzenie na europejskim rynku?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

- Smartfony od Samsunga, HTC czy Sony Ericssona wyposażone w Androida osiągnęły bardzo dobre wolumeny sprzedaży i zagarnęły dla siebie największą część udziałów w rynku, osłabiając pozycję Symbiana i Nokii przechodzącej na Windows Phone'a - powiedział Francisco Jeronimo z IDC. - We wszystkich europejskich krajach można zaobserwować rosnące zainteresowanie smartfonami, zarówno tymi opartymi o Androida, jak i iPhone'ami od Apple'a.

W drugim kwartale 2011 roku Samsung zdołał kontrolować 22% rynku w Europie, natomiast Apple 21%. Warto jednak zauważyć, że platforma od wyszukiwarkowego giganta cieszy się tutaj zainteresowaniem o 352% większym niż przed rokiem, a niemal co drugi sprzedawany smartfon obsługiwany jest właśnie przez Androida.

Numerem trzy na europejskim rynku jest tym razem HTC, które sprzedało 3,1 miliona urządzeń (14%). Producent zaprezentował niedawno nową wersję swojego telefonu HTC Sensation, który zawiera szereg usprawnień przeznaczonych dla fanów muzyki. Na początku tego tygodnia tajwański producent przyznał również, że rozważa zakup mobilnego systemu operacyjnego, który uniezależniłby firmę od Androida.

Czytaj także: HTC rozważa zakup mobilnego systemu operacyjnego


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: NJCEE, IDC



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING