Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook: Anonimowość w sieci "musi odejść"

31-07-2011, 19:30

Przedstawiciele społecznościowego giganta mają pomysł na zmniejszenie liczby niebezpieczeństw w sieci.

Facebook jest bardzo skrupulatny w egzekwowaniu swojej polityki dotyczącej nazw kont użytkowników oraz materiałów, jakie mogą oni umieszczać na stronie. Nowe pomysły społecznościowego giganta nie wszystkim jednak przypadną do gustu.

>>Czytaj także: Facebook zapłaci hakerom za zgłaszanie błędów

Sonda
Internet powinien wyrzec się anonimowości?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak powiedziała Randi Zuckerberg, siostra założyciela witryny, zajmująca się marketingową stroną projektu, skończenie z anonimowością w internecie mogłoby wpłynąć na zwiększenie jego poziomu bezpieczeństwa. Myślę, że anonimowość w sieci musi odejść - powiedziała Zuckerberg.

Stwierdziła także, iż "ludzie lepiej zachowują się, gdy dostępne są informacje o ich prawdziwych imionach i nazwiskach". Zuckerberg nie znajduje przekonujących argumentów za tym, by internauci mieli pozostawać anonimowi. Myślę, że ludzie korzystający z prawa do anonimowości czują, że mogą powiedzieć, co tylko chcą za zamkniętymi drzwiami - dodała.

Warto przypomnieć, że także Eric Schmidt z Google jakiś czas temu negatywnie wypowiadał się na temat anonimowości w sieci, nazywając ją "niebezpieczną". Jak przewidywał, rządy państw mogą w przyszłości "żądać" od obywateli, by całą swoją internetową aktywność podpisywali własnym nazwiskiem.

Poparcie idei posługiwania się w sieci prawdziwymi danymi jest zrozumiałe w przypadku informatycznych gigantów, którzy właśnie tego wymagają w swoich serwisach społecznościowych. Nie wszyscy jednak podzielają entuzjazm szefów Facebooka i Google'a. Według Matthewa Ingrama z Gigaom zerwanie z anonimowością może bardzo niekorzystnie wpłynąć na liczne dyskusje dotyczące ważnych tematów.

>>Czytaj także: Facebook ocenzurował okładkę Nirvany. Później zmienił zdanie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: HuffingtonPost



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR