Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Klienci Grupy TP chętnie korzystają z faktur elektronicznych. Korzyści dla wszystkich są oczywiste. Najważniejsze jednak, że zyskuje środowisko naturalne.

588 tysięcy klientów sieci Orange oraz 430 tysięcy abonentów Telekomunikacji Polskiej korzysta miesięcznie z faktur elektronicznych. Jest to coraz popularniejsza forma informowania klientów o ich miesięcznych należnościach za wszelkiego rodzaju usługi. Korzyści z takiego rozwiązania odnoszą obie strony, a także środowisko naturalne.

Dla telekomu to niewątpliwie niższe koszty - nie ma konieczności drukowania faktur (oszczędność papieru, tuszu, mniejsze zużycie drukarek), pakowania ich do kopert oraz wysyłania pocztą. Nie ma także gwarancji, że operator pocztowy przesyłki nie zgubi, nie ma zagrożenia, że faktura nie dotrze z powodu chociażby strajku.

>> Czytaj także: Od 2011 roku wszystkie telefony naładujesz jedną ładowarką 

Sonda
Otrzymujesz elektroniczne faktury?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Z drugiej strony klienci mają od razu wgląd w dokument - nie muszą się obawiać, że faktura nie dotrze przed terminem płatności. Sami przez to także ponosimy niższe koszty związane z utylizacją papieru.

Mniej tradycyjnych faktur to również ogromny zysk dla środowiska naturalnego. Rocznie w Polsce wystawia się około 4 mld faktur. Telekomunikacja Polska podsumowała zużycie surowców naturalnych - potrzebujemy około 20 tysięcy ton papieru, co odpowiada 340 tysiącom drzew na powierzchni 170 hektarów. Dodatkowo potrzebujemy jeszcze 160 milionów kWh energii, zanieczyszczeniu ulega 8,9 mld litrów wody.

Grupa TP od września br. dodatkowo prowadzi akcję sadzenia drzew w miejscowości Knurów na Śląsku - pieniądze na jej realizację pochodzą ze środków zaoszczędzonych na drukowaniu faktur. Do tej pory zasadzono ponad 27 tysięcy drzew.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *