Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Cyfrowa platforma TVP naprawdę potrzebna

23-10-2009, 12:41

8 na 10 polaków uważa bezpłatną platformę cyfrową TVP za potrzebną, a więcej niż co drugi słyszał o jej uruchomieniu – wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Instytutu Globalizacji. Widać, że zakodowanie sygnału satelitarnego cyfrowych kanałów TVP nie było bez znaczenia.

Badanie przeprowadzono w dniach 1-4 października na grupie 1000 respondentów. Na pytanie "Czy uruchomienie bezpłatnej cyfrowej platformy publicznej to dobry krok ze strony TVP?" zdecydowanie tak i raczej tak odpowiedziało 83% respondentów. Przeciwnego zdania było zaledwie 6% badanych, a 11% nie miało zdania.

81% badanych wyraziło nadzieję, że dzięki możliwości bezpłatnego odbioru satelitarnego dostęp do kanałów cyfrowych będzie znacznie łatwiejszy. Z tym stwierdzeniem nie zgadza się 7% pytanych, a 12% nie ma zdania.

O uruchomieniu platformy przez TVP słyszało 58% Polaków. Zdaniem Instytutu Globalizacji obywatele mają coraz lepszą wiedzę o cyfryzacji, bo 37% uważa się za dobrze poinformowanych. Jeszcze pół roku temu politykę informacyjną odnośnie cyfryzacji dobrze oceniało zaledwie 13% populacji.

Według ekspertów Instytutu Globalizacji lepsza wiedza o cyfryzacji jest konsekwencją samoedukacji, a nie polityki informacyjnej dostawców czy instytucji rządowych. O cyfryzacji najczęściej słyszy się w kontekście... zamieszania wokół platformy TVP.

Cyfrową platformę TVP najpierw udostępniono bezpłatnie, a potem sygnał zakodowano. Nowe władze TVP mówią, że krok ten podjęto ze względów prawnych. TVP podobno nie miała odpowiednich licencji. Teraz nadawcy i odbiorcy, którzy kupili dekodery, mogą pozwać spółkę i domagać się odszkodowań. Według ustaleń DGP w ciągu ostatnich trzech tygodni sprzedano w Polsce około 40 tys. dekoderów o wartości 400-700 zł.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E