Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zamiast aktywnego myślenia polska szkoła uczy wiedzy szablonowej, w związku z czym uczniowie nie potrafią kreatywnie myśleć. Zaniedbane są przedmioty ścisłe, a nowoczesne metody nauczania to w dużej mierze fikcja. Taką diagnozę postawił raport Centrum Nauki Kopernik przed obchodzonym dziś Świętem Edukacji Narodowej.

Badanie stawiało diagnozę, czy polskie szkoły uczą dobrze, ale też atrakcyjnie. Wyniki nie są najlepsze.

Według autorów raportu w polskiej szkole dominuje sucha teoria. Zwłaszcza na lekcjach matematyki, fizyki i chemii. Na oświatę wciąż państwo wydaje za mało - skutek jest taki, że w szkołach brakuje odpowiednich pomocy dydaktycznych czy laboratoriów.

Zaniedbane są przedmioty ścisłe, gdyż jednym z czynników wpływających na pracę nauczycieli jest przekonanie, że przedmioty ścisłe są na tyle trudne, że większość uczniów nie jest w stanie sprostać wymaganiom szkolnym.

Polskie szkoły nie uczą też aktywnego myślenia. Nauczyciele muszą przygotować uczniów do egzaminów końcowych, co kłóci się z nauką aktywnego myślenia. By pomyślnie zdać egzamin, potrzebna jest bowiem wiedza encyklopedyczna. Na samodzielne wyciąganie wniosków często nie ma miejsca.

Ponadto polscy nauczyciele są słabo przygotowani do zawodu, twierdzą eksperci z Centrum Nauki Kopernik.

Szczegóły w Dziennik.pl w artykule Polska szkoła jest słaba

Kamila Wronowska, współpr. Artur Grabek

dziennik.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Dziennik.pl