Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy trwający od 9 miesięcy spór pomiędzy jedną z wytwórni z wielkiej czwórki i czołowym serwisem społecznościowym wreszcie zbliża się do końca? Obie strony są blisko zawarcia porozumienia.

Pod koniec grudnia 2008 roku załamały się negocjacje pomiędzy Google, właścicielem serwisu YouTube, a wytwórnią muzyczną Warner Music Group (WMG). Przedmiotem sporu był podział przychodów z reklam emitowanych na stronach z utworami, do których prawa posiada wytwórnia. W związku z tym WMG zażądała usunięcia wszystkich utworów muzycznych artystów, z którymi współpracuje - z serwisu znikły ich setki tysięcy.

Teraz jednak jest spora szansa, że utwory artystów współpracujących z Warner Music ponownie zagoszczą w serwisie YouTube. Jak podaje agencja Reuters, na finiszu są negocjacje pomiędzy stronami odnośnie możliwości odtwarzania klipów muzycznych. Warunki finansowe nie są znane. Wiadomym jest jednak, że obu stronom musiało zależeć na tym, by do porozumienia doszło.

YouTube musi wręcz mieć w ofercie utwory z wielkiej czwórki wytwórni, z kolei Warner Music nie może sobie pozwolić na odcięcie jednego ze źródeł przychodów, zwłaszcza w obecnej sytuacji. Obie strony odmówiły komentarzy na ten temat.

Z informacji Wall Street Journal wynikać może jednak, że Google zgodziło się na warunki wytwórni, zgodnie z którymi Warner Music ma zabierać większą część przychodów z reklam dla siebie. Porozumienie miałoby zostać ogłoszone jeszcze w tym tygodniu.

Dla wytwórni muzycznych istotne może być poznanie szczegółowych informacji odnośnie popularności ich klipów czy też osób je oglądających. Dlatego też YouTube oferuje usługę Insight, z którą właśnie zintegrowano Content ID. Dzięki temu możliwe będzie uzyskanie szerokiego spektrum informacji odnośnie każdego utworu, który dany podmiot wgrał do serwisu. Kto ogląda klip, co generuje największy ruch - na te pytania nowa usługa udziela odpowiedzi.

Możliwe także, że Warner Music dołączy do Sony Music Entertainment oraz Universal Music Group w projekcie o nazwie Vevo. Ma to być nowy serwis muzyczny, który w zamyśle jego twórców stanie się remedium na spadającą sprzedaż płyt.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR