W sierpniu popularna przeglądarka mobilna Opera Mini co sekundę zdobywała nowego użytkownika. Skorzystało z niej w sumie blisko 32 mln internautów – wynika z raportu "Stan sieci mobilnej" przygotowanego przez Opera Software. W rankingu stron najczęściej odwiedzanych przez Polaków za pomocą telefonów pojawiła się ciekawa nowość.
reklama
Raport Stan sieci mobilnej publikowany jest przez Opera Software co miesiąc. Opisuje on tendencje w internecie mobilnym w oparciu o dane otrzymane z serwerów Opery Mini.
Z najnowszego raportu wynika, że w sierpniu liczba użytkowników Opery Mini wzrosła o 10%. Już ponad 31,9 milionów ludzi korzysta z tej przeglądarki na swoich telefonach komórkowych. Odwiedzili oni w sierpniu ponad 13,9 mld stron. Serwery Opery Mini obsłużyły 346 milionów odsłon w ciągu dnia. W porównaniu z lipcem ilość odwiedzonych stron wzrosła o 15,7%.
W sierpniu 2009 r. użytkownicy Opery Mini wygenerowali dla światowych operatorów blisko 209 mln megabajtów danych. W porównaniu z lipcem ten wskaźnik wzrósł o 11,7%, a w skali rocznej – o 222%.
Dziesięć krajów o największej liczbie użytkowników to (w kolejności): Rosja, Indonezja, Indie, Chiny, Ukraina, RPA, USA, Nigeria, Wielka Brytania i Polska.
W naszym kraju wzrost ilości odwiedzonych stron w skali rocznej wyniósł 118,3%. Liczba odwiedzanych stron przypadająca na użytkownika wyniosła 174.
Najpopularniejsze strony polskiego internetu mobilnego to:
Telefony komórkowe, z których korzystają polscy mobilni internauci to najczęściej:
W skali europejskiej najchętniej odwiedzanymi stronami są Google i Facebook. Nielicznymi wyjątkami są kraje z lokalnymi wyszukiwarkami i serwisami społecznościowymi. Telefony Nokia i Sony Ericsson są najpopularniejsze w Europie. Na kolejnych miejscach znalazły się urządzenia Samsung i LG.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*