Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Bezpieczna Blogosfera - ArcaBit dostrzegł potencjał polskich blogów

30-07-2009, 10:45

Firma ArcaBit postanowiła wykorzystać potencjał komunikacyjny blogerów do promocji swojej marki, a przy okazji zwiększenia świadomości czytelników blogów w zakresie bezpieczeństwa ich komputerów. W tym celu na początku lipca uruchomiono program "Bezpieczna Blogosfera".

Blogowanie na dobre stało się stałym elementem aktywności wielu polskich internautów. Blogerzy nie tylko znajdują swoich czytelników - których, jak wynika z ostatnich badań, w Polsce jest już miliony - ale również stają się coraz bardziej wpływową i opiniotwórczą grupą społeczną, przede wszystkim w mediach elektronicznych, a coraz częściej także w tradycyjnych.

Coraz większa popularność blogosfery wpływa na dostrzeżenie jej potencjału przez branżę marketingową i reklamową. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy odnotowujemy na polskim rynku coraz więcej sieci reklamowych skierowanych bezpośrednio lub uwzględniających w swoich szeregach twórców blogów. Niektóre popularne blogi zyskały sponsorów, jeszcze inne zostały założone wyłącznie w celu komunikacji marketingowej.

Warto w tym miejscu odnotować kolejny projekt - "Bezpieczna Blogosfera" - z którym w lipcu wyszedł do blogerów ArcaBit, producent oprogramowania antywirusowego. Firma ta zachęca do zamieszczania na blogach banera do jej darmowego skanera online oraz promowania marki ArcaVir w stopce bloga.

W zamian za to bloger nieodpłatnie otrzyma roczną licencję (do użytku domowego) na pakiet bezpieczeństwa tego producenta oraz skaner antywirusowy online, który umożliwia przejrzenie dysku w poszukiwaniu wirusów, koni trojańskich i fałszywek oraz usunięcie ich lub wyleczenie plików, i który dostępny będzie dla wszystkich odwiedzających bloga. Bloger będzie zobowiązany do promocji marki tej firmy przez okres użytkowania programu, czyli przez 12 miesięcy.

Jak wyjaśnił Dziennikowi Internautów Marek Tobota z ArcaBit, cele programu "Bezpieczna Blogosfera" nie są wyłącznie komercyjne.

- Chcemy propagować temat bezpieczeństwa komputerowego, wspierać rozwój polskiej blogosfery, budować zasady etycznej komunikacji marketingowej w internecie - tłumaczy założenia akcji Marek Tobota. Przedstawiciel ArcaBit nie chciał jednak ujawnić w jaki sposób będzie propagowany temat bezpieczeństwa w ramach akcji. - Jeśli chodzi o propagowanie bezpieczeństwa w ramach programu rozmawiamy właśnie o partnerstwie i jeszcze nie mogę nic więcej powiedzieć - mówi Tobota.

Poza zamieszczeniem wspomnianych materiałów na blogu, firma nie wymaga od biorących udział w akcji blogerów jakiegoś szczególnego zaangażowania, pisania recenzji, specjalnych artykułów. - Nie wymagamy nic ponad to, co jest w regulaminie (ani recenzji, ani wspomnienia o programie), ale były osoby, które same zasugerowały, że o tym napiszą. Dla wielu blogerów to warunki skłaniające do wzięcia udziału w programie. Nawet tych mocno zasięgowych - przekonuje Tobota, wskazując na listę blogów, które już przystąpiły do akcji.

Oferowane przez ArcaBit oprogramowanie jest dostępne tylko na system Windows, zatem blogerzy używający innych systemów nie będą mogli go wykorzystać. Licencje można jednak przekazać czytelnikom bloga. - Niestety nie mamy innych opcji programu, aczkolwiek ostatnio w takiej kwestii przeznaczyłem licencje dla blogera jako nagrodę w ogłoszonym konkursie - tłumaczy Marek Tobota.

Do akcji mogą przystąpić praktycznie wszystkie blogi, bez względu na popularność czy tematykę. Jak wyjaśnia organizator akcji, oglądalność właściwie nie ma znaczenia, jeśli mamy do czynienia z ciekawym, aktywnym blogiem z dowolnej tematyki. Z udziału w akcji wykluczone są tylko blogi, które naruszają zasady kultury języka polskiego, publikują treści łamiące prawo polskie, propagują dyskryminację oraz prezentują pornografię.

Zainteresowani udziałem w programie blogerzy powinni odwiedzić stronę akcji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR