Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Branża chce wypracować standard pomiaru radia w internecie

13-07-2009, 13:34

Spełniły się życzenia GG Network. Branża dojrzała do wprowadzenia standardu pomiaru radia w internecie – ocenili podczas spotkania przedstawiciele rynku radiowego, powołując do życia Inicjatywę na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI).

Pod koniec marca br. GG Network S.A., właściciel radia internetowego Open.fm zaapelował o "rozpoczęcie jawnej, publicznej i rzetelnej dyskusji na temat jakości badań rynku radia internetowego, która z uwagi na stosowane obecnie metodologie badawcze nie nadąża za rozwojem techniki i specyfiką internetu". Branża najwyraźniej przychyliła się do tego stanowiska, stąd dzisiejszy komunikat o powstaniu IRBRI.

Członkowie Inicjatywy zapewniają, że ich celem jest stworzenie szerokiej platformy porozumienia i są otwarci na udział w przedsięwzięciu przedstawicieli wszystkich największych uczestników rynku radiowego, nadających zarówno w eterze, jak i poprzez WWW. Zadanie, jakie przed sobą stawiają, to wypracowanie standardu pomiaru radia w internecie.

Członkowie IRBRI poinformowali dziś, że rozpoczną swoją aktywność w ramach Inicjatywy od zdefiniowania potrzeb polskiego rynku. Następnie zdecydują, w ramach którego projektu badawczego (Megapanel PBI/Gemius czy radioTrack) ma być realizowane badanie radia w internecie.

W kolejnym etapie dokonają analizy metodologii pomiaru radia w internecie, oferowanej przez firmy badawcze. Przegląd umożliwi stworzenie short-listy, z której IRBRI wyłoni najlepszą ofertę. Metodologia badania radia w internecie oraz plany związane z jego rozwojem na polskim rynku zostaną omówione podczas konferencji.

W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Komitetu Badań Radiowych: Agora - Grupa Radiowa (Złote Przeboje, Roxy, TOK FM, TUBA), Grupa Bauer (RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, Miasto Muzyki), Grupa Eurozet (Radio Zet, Chilli Zet, Planeta FM, Antyradio, Radio Plus), Grupa Time (ESKA, Eska Rock, Vox FM, Wawa, Fabryka Muzy) oraz GG Network (Open FM) i Polskie Badania Internetu (PBI).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PBI