Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jeszcze nie zdążyła wyjść z fazy testowej, a już znalazła nabywcę. Nowa polska sieć reklamowa AdTaily została przejęta przez Agorę, poinformowała dziś Urszula Szwed-Strych, rzecznik prasowy spółki Agora SA.

Agora SA poinformowała dziś o zakończeniu negocjacji z założycielami firmy AdTaily Sp. z o.o. i podpisaniu umowy inwestycyjnej oraz umowy sprzedaży udziałów. Wynikiem podpisanych umów jest objęcie przez Agorę pakietu 50,27% udziałów sieci AdTaily. Część udziałów została nabyta przez Agorę od założycieli AdTaily, a pozostała to wkład inwestycyjny w spółkę. 

- Łączna wartość transakcji, tzn. cena zapłacona za nowe udziały oraz udziały nabyte od założycieli, wynosi poniżej jednego miliona złotych i nie jest istotna, biorąc pod uwagę skalę działalności Agory SA - poinformował Zbigniew Bąk, wiceprezes zarządu Agory. Po transakcji założyciele AdTaily pozostaną w zarządzie Spółki i mają wspólnie z Agorą rozwijać sieć reklamową zgodnie z pierwotną wizją strategiczną założycieli.

- Spółka jest właścicielem unikalnego rozwiązania działającego w obszarze monetyzacji reklamowej serwisów internetowych, pozwalającego wykorzystać potencjał reklamowy serwisów tworzonych w pełni samodzielnie przez użytkowników na platformach wydawców (np. Blox.pl Agory) oraz innych witryn z tzw. „długiego ogona” - tłumaczy najnowszy zakup Agory Tomasz Józefacki, członek zarządu Agory i dyrektor segmentu Internet.

Jak mówi Józefacki, zadaniem zespołu AdTaily będzie teraz dalszy rozwój już istniejącego, uniwersalnego rozwiązania. AdTaily łączy w sobie rozwiązania sieci reklamowej mogącej współpracować z każdym klientem zewnętrznym, zdolnej wykorzystać potencjał reklamowy blogosfery i innych serwisów, oraz prostotę i szybkość narzędzi e-commerce wykorzystywanych dotychczas w handlu internetowym - dodaje Tomasz Józefacki.

Sieć AdTaily to kompletne rozwiązanie reklamowe dla małych i średnich serwisów - narzędzie do zarządzania reklamami, przyjmowania płatności oraz upraszczające ich rozliczanie. Na obecnym etapie rozwoju AdTaily umożliwia wydawcom sprzedaż powierzchni reklamowej na stronach, poprzez umieszczenie specjalnego widgetu. Za jego pomocą reklamodawca może błyskawicznie zakupić i opublikować reklamę (w postaci buttonu 125x125 px) na wybranej witrynie.

Spółka ma w swojej ofercie także działania typowe dla dużych sieci reklamowych, czyli dostarczanie reklam zleconych przez reklamodawców na strony zrzeszone w sieci AdTaily. Reklamy takie mogą być emitowane na wskazanej przez reklamodawce witrynie (run-on-site) bądź na witrynach zgromadzonych w takich katalogach, jak: Komputery i Internet, Biznes i Gospodarka, Marketing i reklama, Mobile.

Reklama zakupiona w danym serwisie lub katalogu witryn emitowana jest na stałe, czyli bez rotacji. Wydawca ma prawo do odrzucenia reklamy zleconej na jego witrynie. Spółka wypłaca pieniądze reklamodawcy po zgromadzeniu na jego koncie co najmniej 100 zł brutto. Rozliczenia dokonywane są przez PayPal.

Sieć AdTaily jest wciąż w fazie testów. Mimo to do testowania zgłosiło się już ponad 700 wydawców, a 600 witryn aktywnie testuje nową sieć - poinformowali Dziennik Internautów  przedstawiciele AdTaily.

AdTaily.com


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *