Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

(akt.) Paczkomaty i trzej muszkieterowie vs Poczta Polska

10-06-2009, 00:02

Paczkomaty to powstała niedawno usługa wysyłkowa firmy InPost, która stanowi alternatywę dla usług kurierskich i tradycyjnych przesyłek pocztowych. Do projektu przystąpiły na razie trzy sklepy internetowe. Czy firma InPost zagrozi interesom Poczty Polskiej?

Paczkomaty to zautomatyzowane urządzenia umożliwiające odbiór o dowolnej porze doby, w jakimkolwiek dniu tygodnia zakupów zamówionych online.

Jak zapowiada firma InPost, początkowo automaty do wydawania przesyłek staną w województwach małopolskim, podkarpackim, lubelskim, świętokrzyskim i łódzkim w 20 miastach Polski, później ich sieć pokryje w sumie ok. 50 miast.

Sonda
Czy podoba Ci się koncepcja usługi Paczkomaty 24/7
  • Zdecydowanie tak
  • Pomysł średnio mi się podoba
  • To nie jest dobry pomysł
  • Nie mam zdania
wyniki  komentarze

Działanie usługi polega na tym, że po dokonaniu zakupów wybieramy dostawę do automatu, wskazując urządzenie znajdujące się w najdogodniejszym dla nas miejscu. Gdy paczka dotrze na miejsce, klient otrzymuje wiadomość SMS lub e-mail z informacją, że towar można już odebrać.

Do wiadomości dołączany jest specjalny kod - jeśli go wpiszemy w wybranym paczkomacie, wtedy urządzenie wyda właściwą przesyłkę.

Koszt przesyłki realizowanej za pośrednictwem wspomnianych urządzeń może wynieść 9,50 zł.

Partnerami projektu Paczkomaty 24/7 firmy InPost są serwisy Intymna.pl, Merlin.pl i Komputronik.pl.

Jak zdradzają partnerzy projektu, faktyczny start usługi planowany jest na wrzesień bieżącego roku. Do tego czasu na stronie Projekt01.pl można przetestować działanie usługi i wziąć udział w konkursach. Przedstawiciele powyższych serwisów przewidują popyt na tego typu usługę.

Jak wynika z wypowiedzi Zbigniewa Baranowskiego, rzecznika Poczty Polskiej, nie boi się ona konkurenta na rynku paczek: Poczta Polska obsługuje rocznie kilka miliardów przesyłek, w tym 1,5-1,7 mld listów oraz ok. 50 mln różnego rodzaju paczek i przesyłek pobraniowych, których liczba w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększyła się o 100 proc.

Poczta chce mierzyć się z konkurencją, testując wśród klientów biznesowych usługę e-przesyłka. Jak mówi Baranowski, usługa ta daje możliwość powiadomienia klienta o przesyłce za pomocą e-maila lub SMS-a. Po otrzymaniu wiadomości adresat może odebrać paczkę w wybranym urzędzie pocztowym. Od 2010 roku ze wspomnianej usługi będą mogli skorzystać klienci indywidualni. Usługa ma być tańsza niż klasyczna paczka.

Ponadto pod koniec I kwartału 2010 roku na Poczcie Polskiej planowane jest uruchomienie systemu śledzenia przesyłek rejestrowanych, dzięki czemu klienci mają mieć możliwość monitorowania aktualnego położenia nadanej przesyłki.

Czy konkurencyjne działania obu firm doprowadzą do obniżenia kosztów usług pocztowych? Być może niebawem się o tym przekonamy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: InPost, własne