Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Listy Czytelników

Do redakcji Dziennika Internautów nadeszło kolejne zgłoszenie dotyczące funkcjonalności oferowanych przez home.pl. Jednym z tematów poruszonych w liście od Czytelnika DI było działanie filtrów antyspamowych uniemozliwiających sprawną wymianę korespondencji. O komentarz poprosiliśmy przedstawiciela home.pl.

Z listu Czytelnika możemy się dowiedzieć, że świadczy on usługi w internecie - tworzy strony internetowe, a także podnajmuje miejsce na serwerach wirtualnych na serwisy i konta e-mail swoich klientów. Półtora roku temu zaczął korzystać z usług home.pl.

"Pierwszym zaskoczeniem było to, że w ramach jednego serwera wirtualnego (a wykupiłem najlepszy Business Server Pro) jestem w stanie założyć tylko jeden adres e-mail o danym przedrostku (tym, co jest przed znakiem małpy), niezależnie od ilości domen podpiętych do konta" - pisze Czytelnik. W praktyce wygląda to następująco:

Mając np. 3 klientów, zarejestrowałem 3 domeny (np. xxx.pl, yyy.pl oraz zzz.pl) i podpiąłem je do wykupionego w home.pl serwera wirtualnego. Następnie wszyscy klienci zażyczyli sobie, że chcą mieć adres e-mail office@_dana_domena_ (czyli office@xxx.pl, office@yyy.pl oraz office@zzz.pl). Niestety w ramach oferty home.pl i jednego serwera wirtualnego mogę założyć tylko jeden tzw. mailbox o danej nazwie, który zakłada się jednocześnie (jako jedno konto e-mail) dla wszystkich podpiętych domen. Zakładając więc mailbox dla office@xxx.pl, nie mogę już założyć takiej samej nazwy dla domeny yyy.pl i zzz.pl (właściwie to nazwy dla pozostałych domen od razu zakładają się jako aliasy pierwszej).

Czytelnik składał reklamację w home.pl, nie została ona jednak uwzględniona. "Oferta Business Serwer Pro nie jest skierowana do dalszej odsprzedaży (tak mi odpowiedziano), w związku z czym nie powinienem mieć takich problemów (a to, że odsprzedałem 3 klientom i zarejestrowałem 3 domeny to już mój problem)" - opowiada Czytelnik.

"Ostatecznie wykupiłem po prostu drugi serwer wirtualny w home.pl (...) Sprawę załatwiłem sobie sam - chciałbym jednak zwrócić uwagę przyszłych klientów home.pl na ten problem" - czytamy w dalszej części e-maila. Nie jest to jednak jedyny kłopot, z jakim się zetknął Czytelnik Dziennika Internautów. Kolejnym są stosowane w home.pl filtry antyspamowe.

Okazało się, że część wiadomości wysyłanych przez Czytelnika z mailboxa pierwszego serwera na mailbox drugiego zostaje odrzucona. "Home.pl wycina e-mail z home.pl, bo podejrzewa sam siebie o wysyłkę spamu!" - bulwersuje się Czytelnik. Problem został zgłoszony administracji home.pl, z nadesłanej odpowiedzi wynikało, że "konfigurację konta odbiorca wiadomości może dowolnie zmienić po zalogowaniu się do panelu administracyjnego". Jak to wygląda w parktyce?

mając 50 mailboxów na jednym serwerze i 50 na drugim, mam zalogować się do każdego z nich i dodać pozostałych 50 adresów (tych z drugiego serwera wirtualnego) do "white listy" - wtedy będę miał pewność, że w końcu poczta zacznie krążyć poprawnie - rozwiązanie KURIOZALNE.

Czytelnik zwraca uwagę, że nie tylko on korzysta z serwerów home.pl. "A co w przypadku innych podmiotów? Za każdym razem mam sprawdzać, czy aby nie wysyłam poczty na home.pl, a następnie faksem pisać prośbę o odblokowanie mojego konta e-mail?" - czytamy w liście do redakcji. Jedynym rozwiązaniem zdaje się być wysłanie wiadomości takiej samej, jak odrzucona, ale z innego serwera.

Dziennik Internautów zwrócił się z prośbą o komentarz do Biura Obsługi Klienta home.pl. Na wątpliwości Czytelnika odpowiedział dyrektor tego działu - Marek Pietrusiak:

Zapoznałem się z tematami poruszonymi w liście i przede wszystkim chciałbym zwrócić uwagę, iż większość zastrzeżeń dotyczy organizacji naszych usług i ich funkcjonalności. Wspominam o tym, ponieważ w opisanych zagadnieniach nie odnajduję nieprawidłowości w zakresie świadczenia usług, natomiast możemy mówić o tym, iż Klient oczekuje odmiennych funkcjonalności niż oferowane przez nas. Aby uniknąć właśnie takich sytuacji, oferujemy 14 dniowy okres próbny, w czasie którego usługi mają pełną funkcjonalność i możliwe jest samodzielne sprawdzenie i odniesienie ich do oczekiwań. Przykładamy również dużą wagę do dokładnej specyfikacji usług na stronie www.home.pl, gdzie znajduje się opis poszczególnych składników usługi i obszerna dokumentacja techniczna opisująca ich konfigurację.

Zastrzeżenia przedstawione w liście dotyczące niemożności wykorzystywania konta jako usługi do dalszej odsprzedaży czy też oczekiwania konfiguracji zabezpieczeń antyspamowych przez naszą firmę nie znajdują uzasadnienia w składnikach oferty i nie są w niej ujęte. Dokładnie natomiast są w niej opisane rodzaj i typy filtrów antyspamowych, z których mogą skorzystać Klienci. Każdy z Klientów samodzielnie definiuje odpowiedni poziom zabezpieczeń i tylko od Niego zależy, jakie listy otrzyma.

Marek Pietrusiak zachęcił do do kontaktu i zadawania pytań o określone funkcjonalności jeszcze przed wykupieniem usługi.

Więcej listów Czytelników na łamach Dziennika Internautów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl

UWAGA: UWAGA: Wybrane listy, przesłane do redakcji Dziennika Internautów, publikujemy, by umożliwić ich autorom dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czytelnicy mogą podzielać zawarte w nich poglądy lub mieć odmienne zdanie - zachęcamy do wyrażania swoich opinii w komentarzach. Treści publikowanych listów mogą zawierać prywatne poglądy internautów, które nie odzwierciedlają poglądów redakcji DI. Listy prosimy kierować na adres: listy@di.com.pl


Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E