Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Najwyższy czas, by przestawić zaprogramowane w centralkach, telefonach czy modemach numery krajowe. Jeśli poprzedzone są cyfrą "0", nigdzie się już nie dodzwonimy, usłyszymy za to zapowiedź o zmianach, bowiem w sobotę 15 maja nastąpiła całkowita likwidacja prefiksu krajowego - cyfry "0" - w prezentacji numeru i ze schematu wybierania w telefonii stacjonarnej.

Okres przejściowy, w którym można było dzwonić z telefonu stacjonarnego na numery krajowe czy do sieci komórkowych, poprzedzając je cyfrą "0" lub bez cyfry "0", trwał ponad 7 miesięcy - rozpoczął się 30 września 2009 r. W tym czasie operatorzy, w przypadku wybrania numeru z prefiksem, tylko informowali klientów o zbliżającym się terminie likwidacji "0", umożliwiając połączenia.

Od soboty, 15 maja nie da się już połączyć przez początkową cyfrę "0". Jeśli wybierzemy numer starym sposobem, zostaniemy poinformowani przez operatora o zmianach, a następnie połączenie zostanie przerwane. Taką informację operatorzy są zobowiązani bezpłatnie prezentować do 15 stycznia 2011 r.

Zaprzestanie stosowania prefiksu "0" w krajowej numeracji zostało wprowadzone Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 28 lutego 2008 r.

Warto pamiętać, że zmiana dotyczy tylko numeracji krajowej. Nie zmienia się natomiast sposób wybierania numerów międzynarodowych, które poprzedzamy dwoma zerami, np. dzwoniąc do Wielkiej Brytanii, numer kierunkowy wprowadzamy nadal w postaci 0044.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE, TP