Optymalizacja i pozycjonowanie – ktoś, kto ma własną stronę internetową, na pewno o tym słyszał. Niestety bardzo często znajomość tego tematu odnosi się tylko do pobieżnego kojarzenia frazesów.
reklama
Z działaniami SEO jest jeden kluczowy problem: Google uwielbia zmieniać reguły gry podczas rozgrywki. Znajomość aktualnych zaleceń wyszukiwarek nie jest wyłącznie dobrą praktyką – jest absolutnym obowiązkiem, bez którego pozycja strony może spaść w bardzo szybkim czasie. Dlaczego jest to aż tak ważne? Otóż pojedyncza zmiana algorytmu dotyka średnio ok. 30 proc. witryn (źródło: https://www.internetum.com/competitor-analysis-and-choice-of-keywords-for-website-positioning/)
Strategie, które kilka lat temu pozwalały na zajęcie atrakcyjnego miejsca w wyszukiwarkach, obecnie są przestarzałe i mają skutek odwrotny od zamierzonego. Zastanawiające jest, że wiele błędnych już działań wykonywanych jest w dalszym ciągu – nawet przez firmy profesjonalnie zajmujące się pozycjonowaniem.
Strategie z poprzedniej dekady
Błędy w SEO można odnieść zarówno do samej strategii, jak i zawartości strony (on-site). W pierwszej grupie znajduje się wiele kwestii, które są związane albo z brakiem odpowiedniej wiedzy, albo jej nieaktualnością. Przykładem może być korzystanie z link-buildingu rodem z poprzedniej dekady. Bez wątpienia jeszcze kilka lat temu zrobienie sporego zaplecza, na którym umieszczano dziesiątki linków do danej strony mogło przynieść pewne rezultaty. Dzisiaj jest wręcz odwrotnie. Obecnie Google skupia się bardziej na jakości niż ilości, w związku z czym taka taktyka może doprowadzić do osiągnięcia zupełnie odmiennych celów.
Oczekiwanie na szybki sukces
Drugim przykładem błędów strategicznych jest krótkofalowość. Zdobywanie pozycji w wyszukiwarkach wymaga czasu, jeżeli zatem ktoś oczekuje, że można zrobić to w przeciągu kilku dni – szybko się zawiedzie. Poza tym – warto zwrócić uwagę – że zdobycie wysokiej pozycji to dopiero początek – następnie trzeba się skupić na jej utrzymaniu. Dlatego też działań SEO nie można podejmować ad hoc, a muszą być one częścią długofalowej strategii.
Traktowanie Google jako wroga
Kolejnym z błędów jest ignorowanie udogodnień dla webmasterów oraz zaleceń Google’a (lub np. Binga). Wspomniano już wcześniej, że najsłynniejsza wyszukiwarka lubi zmieniać reguły podczas gry. Jednak kodeksu dobrych praktyk i zaleceń nie można traktować jak konia trojańskiego. Zapoznanie się z nimi oraz ich stosowanie na pewno bardziej pomoże, niż zaszkodzi.
Ignorowanie wartościowego contentu
Ktoś, kto tworzy strony internetowe, czy też ma jakikolwiek związek z marketingiem internetowym, dobrze wie, że content is king. Ten często powtarzany frazes niestety sam w sobie mówi dość niewiele. Bo jak rozumieć content?
Przede wszystkim czytelnika trzeba zainteresować i nie można go traktować jak głupka. Nadmierne nagromadzenie słów kluczowych ma 2 wady. Po pierwsze – wyszukiwarka szybko wyczuje, że coś jest nie tak, co przełoży się na rating strony. Po drugie – to samo zrobi czytelnik, który odwiedza witrynę w celu zdobycia jakiejś informacji i faktycznie oczekuje jakości, a nie bezwartościowego powtarzania słów kluczowych. Nie ma w tym momencie żadnych twardych zaleceń, typu: „natężenie key-wordów powinno wynieść 3 proc. całej zawartości tekstu” – po prostu musi to być jak najbardziej naturalne. Do tego dochodzi kwestia unikalności – kopiowanie contentu z innych stron to samobójcza strategia.
Odpowiednia budowa strony
Kwestia samej budowy strony także jest ogromnie ważna. Witryna wypełniona nieskompresowanymi grafikami, staje się dla wyszukiwarki sygnałem, że coś jest nie tak. Do tego dochodzi kwestia usability – odwiedzający nie będzie czekać, aż strona się załaduje, tylko poszuka informacji bądź produktu gdzieś indziej. To samo dotyczy stron mobilnych – trzeba pamiętać, że wyszukiwarki wysoko punktują posiadanie witryny przygotowanej do wyświetlania na komórkach i tabletach.
Brak profesjonalnego wsparcia
Zdecydowanie się na profesjonalną firmę oferującą wsparcie w SEO jest rozsądnym rozwiązaniem. Osoby będące na bieżąco ze wszystkimi zmianami są nieocenioną pomocą przy budowaniu pozycji swojej strony. Niektóre firmy, jak Internetum, oferują wsparcie już na etapie projektowania witryny, co pozwoli uniknąć błędów charakterystycznych dla nowo powstałych stron.
Strona bez błędów w kodzie oraz strukturze, analiza konkurencji, dobór słów kluczowych (włącznie z frazami long-tail) oraz przygotowanie długotrwałej strategii – bez tych elementów nie ma co liczyć na uzyskanie dobrych pozycji w wyszukiwarce. Choć może się to wydawać stosunkowo proste, to bez fachowego wsparcia często popełnia się podstawowe błędy. A Google niestety rzadko traktuje coś z przymrużeniem oka.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|