Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internet Rzeczy w świecie sportu

21-08-2018, 19:33

Coraz lepsza jakość sprzętu RTV w gospodarstwach domowych i ceny biletów są powodami niższej frekwencji kibiców na wydarzeniach sportowych. Nie oznacza to jednak, że sport traci na wartości. Jak wskazują autorzy raportu „Internet of Things in Sports. Bringing IoT to Sports Analytics, Player Safety, and Fan Engagement” Internet Rzeczy (IoT) i poprawa łączności na stadionach zapewnią kibicom spersonalizowaną obsługę w czasie rzeczywistym, wzmacniając ich wrażenia oraz dając zarobić branży sportowej.

Mimo, że firmy z branży sportowej coraz więcej inwestują w innowacyjne rozwiązania – chcąc uniknąć ryzyka pozostania w tyle konkurencji – potrzebują jasnej i przemyślanej strategii na ich zastosowanie. Docelowo stadiony będą działać jako platformy zrzeszające kluby, zawodników i fanów w jednym miejscu. Obecnie starsze obiekty tracą na atrakcyjności pod względem infrastruktury i technologii. Jednocześnie wraz ze wzrostem cen biletów i coraz lepszą sytuacją gospodarstw domowych, które stać na dobry sprzęt RTV, zauważalny jest ciągły spadek frekwencji na meczach.

Aplikacje mobilne w asyście kibica

Choć boisko nadal pozostaje centrum zainteresowania większości kibiców, kilka ulepszeń, takich jak statystyki w czasie rzeczywistym, aplikacje mobilne i integracja mediów społecznościowych zmieniają sposób, w jaki cieszą się oni sportem. W najbliższej przyszłości organizacje będą coraz bardziej wykorzystywać IoT do usprawnienia rozwiązań logistycznych przed, podczas i po meczach. Będzie to obejmowało m.in. cyfrowe nawigatory informujące o najkrótszej drodze do wejścia i wyjścia czy  miejscach parkingowych. Aplikacje mobilne tworzone przez zarządców stadionów i drużyny sportowe będą udostępniać szczegółowe instrukcje dotarcia do poszczególnych punktów, informować o czasie oczekiwania w kolejce, a także dostarczać statystyki i filmy z gry w czasie rzeczywistym. W celu zapewnienia bezpieczeństwa podczas wydarzenia, Internet Rzeczy będzie wspomagał obserwację zachowań tłumu za pomocą monitorujących kamer oraz narzędzi do rozpoznawania twarzy.

Nowe źródło przychodów

IoT pozwala firmom wykorzystywać inteligentne technologie i generować przychody w nowy i innowacyjny sposób. Stadiony są przekształcane w centra rozrywkowe i gastronomiczne, otwarte przez cały rok. Coraz większa liczba ekranów cyfrowych oferuje szereg nowych możliwości dla sprzedaży miejsca na reklamę i praw sponsorskich. Podmioty sportowe mogą także sprzedawać partnerom dane zebrane za pomocą czujników i sygnałów nawigacyjnych do przeprowadzenia badań. Inteligentne stadiony sprawią, że kupno biletów, żywności i towarów stanie się łatwiejsze i szybsze dzięki aplikacjom mobilnym. Niemniej ważne będą pakiety spersonalizowane oferujące wejście na boisko przed rozpoczęciem gry, zwiedzanie stadionu i inne wyjątkowe doświadczenia przed i po meczu.

Źródło: Deloitte


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *