Inteligentne telewizory śledzą profile użytkowników

12-07-2018, 22:04

Konsumenci z zadowoleniem przyjmują Internet rzeczy w całej okazałości. Obecnie są dumnymi posiadaczami kilkudziesięciu inteligentnych urządzeń, takich jak telewizory, bransoletki fitness, zegarki, systemy nadzoru, karmniki dla zwierząt, nianie i samochody, ale wiele osób nie wie, że urządzenia te przynoszą korzyści również osobom trzecim i to niekoniecznie cyberprzestępcom.

Inteligentne urządzenia stają się poważnym zagrożeniem z powodu dużej liczby danych przechowywanych online i możliwości naruszenia prywatności użytkowników, ale niewielu konsumentów rozumie znaczenie bezpieczeństwa w tym obszarze. Według New York Times miliony amerykańskich konsumentów są monitorowane za pośrednictwem inteligentnych telewizorów, a dane są wykorzystywane do analizy ich profili i ustalenia, ile inteligentnych urządzeń znajduje się w ich domach. Zgromadzone dane są następnie wykorzystywane do ustalania grup docelowych i reklam, które do nich trafiają przy tworzeniu kampanii reklamowych.

Samba Interactive TV to firma, która charakteryzuje profile użytkowników w oparciu o analizę danych, w celu polecania programów telewizyjnych „poprzez inteligentne rozpoznawanie treści na ekranie”. Stworzyła ona oprogramowanie wbudowane w popularne zestawy telewizorów inteligentnych Sony, Sharp, TCL, Philips do zbierania danych użytkowników, często bez wyraźnej ich zgody.

Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken, zauważa, że najczęściej nieświadomi użytkownicy włączają usługę bez zrozumienia warunków, zważywszy na to, że cała otrzymana treść jest spersonalizowana. Oczywiście dane są następnie wysyłane do marketerów.

Oprogramowanie śledzi wszystkie informacje odbierane przez telewizję o oglądanych, obejrzanych filmach, reklamach i grach wideo odtwarzanych online, a także polityczną przynależność oglądanych programów, dzięki czemu marketerzy mogą kierować reklamy bezpośrednio do użytkowników. Zwolennicy ochrony prywatności wielokrotnie zwracali na to uwagę, zachęcając producentów do większej przejrzystości swoich praktyk. Firma nie opublikowała statystyk, ale w przeszłości twierdziła, że ​​ponad 90% użytkowników “skorzystało” z tej usługi.

Źródło: BitDefender


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
To warto przeczytać

fot. Recupyl











Komentarze
comments powered by Disqus
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.