Hotprice: inny model wykorzystujący potencjał zakupów grupowych

23-09-2011, 19:17

To nie będzie kolejny portal z zakupami grupowymi - przekonują jego twórcy. Kupony mają być dostępne dłużej niż kilka dni czy kilkadziesiąt godzin, a użytkownik będzie dokonywać zakupu zniżek, które następnie wymieni na produkt lub usługę u przedsiębiorcy.

Oferta platformy z jednej strony skierowana jest do właścicieli ogólnopolskich sieci sklepów stacjonarnych, a także sklepów internetowych, z drugiej natomiast - do masowego odbiorcy, internauty w charakterze klienta.

Sonda
Czy strategia hotprice przyjmie się na rynku?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

W Hotprice funkcjonować będą dwa rodzaje kuponów: płatne i bezpłatne. W modelu płatnym konsument (użytkownik platformy) nabędzie kupon na zniżkę o konkretnej wartości (płacąc za niego najczęściej 10% wartości kuponu). Natomiast kupony bezpłatne trafią do rąk konsumentów za darmo, a rozliczenie pomiędzy serwisem a przedsiębiorcą nastąpi na zasadzie flat fee (stałej kwoty).

Hotprice ma być alternatywą dla tradycyjnych serwisów zakupów grupowych, które z reguły oferują usługi (strzyżenie, masaż, wycieczka itd.), choć kilkukrotnie pojawiły się też urządzenia elektroniczne (odkurzacze, notebooki itd.) - Hotprice stawia właśnie na tę, niezagospodarowaną część rynku grupowych zakupów.

- Nie porównywałabym w tak prosty sposób naszej oferty z ofertami portali zakupów grupowych. Rabaty będą przede wszystkim dotyczyły produktów, a nie usług. Co ważne, nasze kupony dotyczą najczęściej całego asortymentu sklepu (sieci sklepów danej marki), lub przynajmniej jego wybranej części. Mało będzie ofert na jeden konkretny produkt, bo takie naszym zdaniem są zbyt ograniczające z punktu widzenia konsumenta – tłumaczy Ewa Kalicka, prezes zarządu Hotprice.

Czytaj też: MyDeal zatrudni testerów zniżek

Nieco inny serwis zakupów grupowych - hotprice.pl
fot. - Nieco inny serwis zakupów grupowych - hotprice.pl
Kalicka zwraca też uwagę na różnice występujące pomiędzy tradycyjnymi serwisami zakupów grupowych a Hotprice. Produkty łatwiej jest wycenić niż usługi. W ten sposób nie powinno być przypadków, kiedy to rabat 75% jest w rzeczywistości tylko 5% upustem. Oprócz tego w serwisach zakupów grupowych przy sprzedaży voucherów na produkty narzucana jest marża. Hotprice ma zarabiać na kuponach, nie produktach.

Oferta Hotprice uporządkowana będzie w pięciu kategoriach tematycznych: elektronika, motoryzacja, hobby, dom i ogród, moda i uroda. W momencie startu platformy klienci znajdą na niej kupony zniżkowe na produkty wielu znanych marek. Twórcy prognozują, że do końca roku konsumenci będą mogli wybierać spośród 2000 produktów i usług. Serwis dostępny jest pod adresem: hotprice.pl


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031