Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Główna nagroda dla polskiego rozwiązania grywalizacyjnego

07-12-2018, 22:02

Polacy tworzą gry wideo, które podbijają świat. W ostatnim tygodniu pokazaliśmy, że jesteśmy świetni również w pokrewnej dziedzinie – grywalizacji biznesowej. Twórca platformy GAMEHILL zdobył właśnie główną nagrodę podczas gali Learning Technologies Awards w Londynie. Została ona uznana za najlepsze na świecie biznesowe wdrożenie rozwojowe.

Rozwiązania grywalizacyjne są wykorzystywane przez polskie organizacje w obszarach takich jak: rozwój pracowników czy zarządzanie wiedzą procesową i produktową. Wykorzystują one mechanizmy ze świata gier – punkty, pasek postępu, kolekcjonowanie, fabułę – zmieniając elementy codziennej pracy we wciągającą przygodę.

Grywalizacja wspiera cały cykl życia pracownika w firmie: od działań EB, przez onboarding, rozwój talentów i menedżerów, do wzrostu wyników sprzedażowych. Rozwiązania tego typu wybierają firmy otwarte na rynkowe wyzwania: przyciąganie i utrzymanie pracowników, walkę z retencją, zwiększenie zaangażowania czy współpracę z Millenialsami. 

Czy platforma grywalizacyjna może zwiększyć wyniki sprzedażowe? Czy pozwolić pracownikom grać w trakcie godzin pracy, a może w czasie wolnym? Czy jeszcze ich za to nagradzać? To tylko przykładowe pytania nasuwające się prezesom i dyrektorom firm. Z podobnymi dylematami poradziła sobie firma Inter Cars, gdzie zrealizowano nagrodzony zgrywalizowany projekt „Autostrada rozwoju”.

Każdy pracownik sił sprzedaży Inter Cars powinien znać około 1 mln produktów. Do tego dochodzą wewnętrzne procesy, projekty, specjalne oferty. Główna część wynagrodzenia zależna jest od wyników sprzedażowych. Sędziowie konkursu byli pod wrażeniem danych, które pokazują spektakularną poprawę w wynikach sprzedaży, porównując tych, którzy korzystali i tych, którzy nie korzystali z platformy grywalizacyjnej. Podejście do wdrożenia skupiało się głównie na indywidualnych potrzebach użytkowników. Tak bardzo, że awatar przewodnika na platformie stał się osobowością samą w sobie. 

Chcieliśmy połączyć rozwój wiedzy produktowej i sprzedażowej z wciągającą fabułą – opisuje zwycięski projekt członek zarządu Westhill, psycholog biznesu, Krzysztof Filarski. Dla naszego Klienta przygotowaliśmy dedykowaną, motoryzacyjną fabułę „Autostrady rozwoju – Drive”, czyli podróż po legendarnej amerykańskiej Route 66. 

Za efektywność wdrożenia grywalizacji obie firmy – InterCars i Westhill Consulting – otrzymały w listopadzie 2018 roku nagrodę w Londynie. Jedyny finalista z Polski konkurował z kilkudziesięcioma innymi projektami z Singapuru, Wielkiej Brytanii, Kanady, czy z USA. 

Źródło: Westhill Consulting


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *