Fuzja na rynku komputerów osobistych?

21-01-2011, 16:12

Dwie azjatyckie firmy z branży IT rozmawiają o ewentualnym połączeniu ich działów zajmujących się produkcją komputerów osobistych. Miałaby to być odpowiedź na rosnącą na rynku konkurencję.

Lenovo to obecnie numer cztery na światowym rynku komputerów osobistych. Chińska firma szybko powiększa swój udział w rynku, głównie kosztem największych graczy (przede wszystkim Hewletta-Packarda). NEC to z kolei najważniejszy dostawca komputerów w Japonii, w skali globalnej jest jednak poza pierwszą dziesiątką.

>> Czytaj także: HP słabnie, Acer wyrasta na potęgę

Według źródeł, do których dotarła agencja Reuters, wynika, że obie firmy zamierzają połączyć swoje departamenty odpowiedzialne za komputery osobiste, by sprawniej działać na globalnym rynku i efektywniej walczyć z konkurencją.

Zarówno Lenovo, jak i NEC liczą, że dzięki wspólnemu przedsięwzięciu uda im się zdobyć nowe rynki. Ta pierwsza chciałaby powiększyć swój udział w rynku japońskim, z kolei druga wykorzystać ogromny potencjał Chin. Specjaliści uważają, że skupienie się na rynku azjatyckim w sytuacji słabnącego popytu na komputery jest lepsze niż szukanie partnerów na rynkach lokalnych. Utrzymanie sprzedaży na obecnych poziomach może być jednak trudne - rośnie bowiem znaczenie smartfonów, a także tabletów. Boom na rynku tych ostatnich mógłby skutecznie ograniczyć popyt na komputery.

Wykupienie części komputerowej japońskiego przedsiębiorstwa raczej nie wchodzi w grę, przynajmniej na razie. Głównie ze względów politycznych - Japonia bowiem z uwagą, ale także pewnym niepokojem, obserwuje dynamiczny rozwój Państwa Środka.


Źródło: Reuters
Tematy pokrewne:  

tag NECtag Lenovotag komputery osobistetag joint venture
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31