Freelance Camp już za 3 tygodnie

PATRONAT MEDIALNY 08-05-2012, 15:39

Będzie to pierwsza w Polsce 2-dniowa impreza dedykowana freelancerom i firmom, które korzystają z zewnętrznych wykonawców przy realizacji projektów. Pomysł jej przygotowania zrodził się w głowach organizatorek, gdy zastanawiały się, jak uczcić rok istnienia serwisu Freelancity. Zaczęło się od niewielkiej imprezy na 50 osób, ale gdy zebrano wszystkie pomysły i osoby, których chciały zaprosić, to okazało się, że bardziej potrzebna jest forma szkoleniowo-warsztatowa niż czysto rozrywkowa. Freelancing w Polsce staje się modny, ale ciągle jest mnóstwo barier i obaw, które organizatorki chcą rozwiać przynajmniej w jakiejś części w czasie konferencji.

29 maja, w nowoczesnych salach Agencji Rozwoju Lokalnego i Gliwickiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości, ponad 200 osób będzie mogło aktywnie uczestniczyć w 10 prezentacjach. Program jest dość napięty – organizatorzy musieli wybrać kilka spośród wielu tematów, które są w kręgu zainteresowania freelancerów – gdyż liczba branż i specjalizacji, które reprezentują, jest już długa i sukcesywnie się powiększa. Freelancerzy to zarówno programiści, developerzy i graficy, jak i copywriterzy, dziennikarze, trenerzy czy rekruterzy. Coraz więcej zadań w małych i średnich firmach przejmują zewnętrzni specjaliści, gdyż freelancing w Polsce zyskuje na popularności.

Imprezę rozpoczną prezentacje skierowane głównie do osób, które marzą o własnym biznesie i stoją przed decyzją o założeniu działalności lub przejściu na inne, elastyczne formy współpracy z firmami. Będą mogli skonsultować swoje pomysły z Sylwią Rudek-Matuszczak z Agencji Rozwoju Lokalnego lub Mateuszem Maikiem – Dyrektorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości na Śląsku.

Ważnym punktem programu będzie na pewno prezentacja Pawła Tkaczyka, autora książki Zakamarki Marki, dotycząca kreowania silnej marki freelancera oraz małej i średniej firmy. Paweł Tkaczyk został uznany w tym roku za „Człowieka polskiego marketingu” w plebiscycie organizowanym przez Śląskie Towarzystwo Marketingowe, więc z pewnością wiele osób będzie chciało skorzystać z okazji, aby posłuchać jego wykładu oraz wziąć udział w warsztatach, które poprowadzi 30 maja w Gliwicach.

Organizatorzy konferencji zadbali także o inne aspekty współpracy z freelancerami. Wszelkie wątpliwości związane z zapisami prawnymi w umowach o przekazanie praw autorskich postarają się rozwiać autorzy bloga www.prawofreelancera.pl, a zalety i wady angażowania freelancerów przedstawi na własnym przykładzie właściciel Wydawnictwa Złote Myśli – Marcin Kądziołka. Będzie prezentacja dotycząca pozyskiwania finansowania dla innowacyjnych pomysłów przygotowana przez Zdzisława Kuźnara z FM Banku, który specjalizuje się w produktach dla małych i średnich firm. Na zakończenie omówione zostaną wyniki Ogólnopolskiego Badania Freelancerów, które w tym roku zostało przeprowadzone wspólnie przez serwis www.freelancity.pl oraz Infakt.

Ideą konferencji jest zapewnienie wszystkim uczestnikom, bez względu na ich specjalizację czy branżę, w której pracują, interesujących tematów, co nie jest łatwym zadaniem. Specyfika pracy w małej firmie oraz pracy freelancera opiera się na wielozadaniowości. Bardzo często grafik musi także zatroszczyć się o aspekty księgowe swojej działalności, a rekruter zdobyć umiejętności sprzedażowe i marketingowe, aby dotrzeć do klientów ze swoimi usługami i zdobyć projekty do realizacji. Freelancer prowadzący działalność lub kilkuosobowa firma musi zrealizować zadania księgowego, specjalisty ds. marketingu lub PR, grafika, copywritera, tłumacza i np. sprzedawcy, nie mając wystarczających środków na uruchomienie nowego etatu czy też szkolenie osób zaangażowanych w rozwój firmy.

Dlatego zarówno w przerwach, jak i podczas całego dnia będzie można skorzystać z okazji i odwiedzić stoiska firm oferujących ciekawe rozwiązania, niewymagające angażowania dużych środków, a ułatwiające funkcjonowanie dzięki dostępowi do internetu – takie jak CRM online dla małych i średnich firm, pakiety coworkingowe dla podróżujących czy np. usługi e-sądu. Przerwy kawowe oraz lunch będą także okazją do rozmowy z najlepszymi specjalistami z różnych branż, wymiany wizytówek oraz wzięcia udziału w losowaniu wielu nagród przygotowanych przez Organizatora i Partnerów Freelance Camp. Będzie można otrzymać m.in. Business Card Travel – karty zniżkowe w sieci hoteli w całej Polsce, pakiety księgowości internetowej od Infaktu czy Pigułki Wiedzy ufundowane przez Złote Myśli.

Drugi dzień konferencji został pomyślany jako seria warsztatów, skierowanych już do wąskich grup specjalistów lub osób, które chciałyby zdobyć wiedzę w określonej dziedzinie: fotografii katalogowej, ilustracji książek, marketingu internetowym i tradycyjnym oraz projektowaniu użytecznych stron internetowych. Warsztaty będą trwały od 4 do 8 godzin i będą odpłatne, jednak ceny są niewielkie i wahają się od 123 zł do 299 brutto za potężną dawkę wiedzy oferowaną przez najlepszych fachowców w swojej branży.

Zapisy na Freelance Camp już trwają. Formularze uczestnictwa w prezentacjach oraz warsztatach znajdują się na stronie www.freelancecamp.evenea.pl. Aktualności można śledzić także na stronie www.facebook.com/FreelanceCamp2012


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031