Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy popularność Facebooka przełoży się na wzrost zainteresowania OpenID? Nie wszyscy są co do tego przekonani.

OpenID ma, w zamyśle jego twórców, umożliwić sprawne korzystanie z różnego rodzaju serwisów, gdzie wymagane jest logowanie. Konieczność pamiętania dużej liczby loginów i haseł często kończy się wysłaniem prośby do administratora systemu o podanie tego drugiego. OpenID ma ten problem rozwiązać.

Logując się do jednego z serwisów, który korzysta już z OpenID, dany użytkownik loguje się także do innych portali, w których ma już swoje konto i które także zarejestrowane są w OpenID. Do tej pory główni gracze na rynku z pewną rezerwą podchodzili do tej idei. Teraz jednak jest szansa, że to się zmieni.

Facebook, największy serwis społecznościowy świata, w kwietniu ogłosił, że wesprze ideę OpenID. Minął zaledwie miesiąc i już ta funkcjonalność działa. Ponieważ z możliwości tej korzysta już także Google w zakresie Gmaila, jest szansa na popularyzację rozwiązania. Dużo będzie jednak zależało od samego Facebooka.

TechCrunch wątpi w to, by najwięksi gracze - Google i Yahoo - w najbliższym czasie przyłączyli się do idei OpenID.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: TechCrunch