COVID-19: Pulsoksymetry można oddawać na poczcie

18-02-2021, 13:15

Osoby zarażone COVID-19 włączone do programu Domowej Opieki Medycznej (DOM), po zakończeniu izolacji, mają możliwość zwrotu pulsoksymetrów do placówki pocztowej - poinformowała Poczta Polska. Dotychczas zwrot ten był możliwy wyłącznie drogą kurierską, poprzez zgłoszenie w aplikacji PulsoCare, infolinię lub dedykowany adres e-mail.

Program DOM to system zdalnego monitoringu parametrów osób zarażonych COVID-19, których stan zdrowia pozwala na odbycie izolacji w domu. Umożliwia szybkie wykrycie pacjentów, którzy ze względu na pogorszenie stanu zdrowia powinni zostać skierowani  na leczenie szpitalne. W ramach diagnostyki monitorowany jest poziom saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem.

Pacjenci otrzymują pulsoksymetry, a także korzystają z sytemu do przekazywania i monitorowania danych w Centrum Kontaktu DOM. W ramach współpracy z Ministerstwem Zdrowia, pocztowcy doręczyli już około 175 tys. pulsoksymetrów. Do tej pory zwrot urządzeń był możliwy wyłącznie drogą kurierską, poprzez zgłoszenie w aplikacji PulsoCare, infolinię lub dedykowany adres e-mail.

Obecnie Ministerstwo Zdrowia udostępniło ozdrowieńcom również opcję dostarczenia pulsoksymetru do dowolnej placówki pocztowej, urzędu (UP) lub filii (FUP), z wyłączeniem agencji pocztowych. Lista wszystkich placówek pocztowych gotowych do odbioru pulsoksymetrów (urzędów lub filii) jest dostępna na stronie placowki.poczta-polska.pl. Osoba, u której skończy się izolacja sama wybiera placówkę, do której odda pulsoksymetr. Ze względów bezpieczeństwa na poczcie będą przyjmowane wyłącznie urządzenie zapakowane w kopertę zwrotną, która została doręczona wraz z pulsoksymetrem.

jak oddać pulsoksymetr na poczcie

Fot. gov.pl


Źródło: Poczta Polska, gov.pl
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Kwiecień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930