Chcesz zdobyć sympatię e-sportowca? Wspieraj jego pasję

09-07-2019, 19:33

Jak podaje raport „Esport w Polsce. Jakimi konsumentami są fani esportu i gier”, aż 60% fanów esportu i 48% graczy przyznaje, że zaangażowanie danej marki w promocję drużyny czy wydarzeń esportowych zachęca ich do zakupu produktów i usług tej marki. W raporcie określono również obraz fana esportu.

Według danych z raportu „Esport w Polsce. Jakimi konsumentami są fani esportu i gier” ponad połowa internautów śledzących esport i niemal połowa graczy zadeklarowała, że chętniej kupi produkt czy usługę marki, która jest zaangażowana w działania esportowe. Dla przedstawicieli tej grupy wspieranie wydarzenia lub drużyny esportowej przez daną markę ma szczególnie pozytywny wpływ - zwiększenie sympatii do takiej marki deklaruje aż 70% z nich.

Twórcy tego raportu (Mexad Games i Mobile Institute) określili także statystyczny profil fana esportu: to mężczyzna (78%) w wieku od 25-34 lat (54%), z dochodami wyższymi niż przeciętne: 3-5 tys. zł miesięcznie na osobę (35%).

Rozgrywki esportowe stają się coraz popularniejszą formą rozrywki nie tylko na świecie, ale także w Polsce. Śledzi je już 23% polskich internautów oraz 49% graczy. Badanie pokazuje także, że zdaniem 31% badanych internautów zainteresowanie esportem będzie rosło. Wśród samych śledzących esport jest uważa tak 35%, a wśród graczy – 38%. 

Wzrost zainteresowania przewidują także eksperci – według firmy badawczej Newzoo, w bieżącym roku rynek esportu przekroczy wartość 1 miliarda dolarów, notując wzrost o 26,7% w skali rok do roku. O coraz większej popularności tej formy rozrywki świadczy chociażby frekwencja na organizowanym w Polsce Intel Extreme Masters. Z roku na rok przyciąga on coraz większą widownię – w tym roku katowicki Spodek odwiedziło 174 tys. fanów, a transmisje z turniejów były oglądane przez 230 milionów fanów esportu na całym świecie. 

Zawody esportowe to także coraz większe przedsięwzięcia finansowe: rekordowa pula nagród, o którą rywalizowali gracze komputerowi, wynosiła ponad 24 miliony dolarów. Potencjał profesjonalnego grania w social mediach też jest ogromny. Jedną z największych polskich gwiazd esportu, Jarosława Jarząbkowskiego, śledzi na Facebooku niemal 800 tysięcy osób. 

Pod kątem oglądalności, esport prześciga już niektóre sporty tradycyjne – jeden z turniejów w grę League od Legends miał większą oglądalność niż finał Super Bowl. Coś, co jeszcze kiedyś było trendem, dzisiaj jest już w mainstreamie. 

Źródło: Mexad Games


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031