Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Bezpieczeństwo programów nie jest najważniejsze dla ich producentów

06-11-2006, 09:11

Pomimo, iż producenci oprogramowania z USA dostrzegają wagę bezpieczeństwa aplikacji, to jednak w większości przypadków nadal ważniejsze jest dla nich dotrzymywanie terminów i silna konkurencja - alarmuje firma Symantec.

Kilka dni temu Symantec opublikował wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 400 producentów oprogramowania ze Stanów Zjednoczonych.

Zdecydowana większość przedsiębiorców biorących udział w badaniu stwierdziła, że przez ostatnie trzy lata projektowanie bezpiecznego oprogramowania zyskało na znaczeniu. 70% ankietowanych zauważyło, że ich pracownicy podkreślają konieczność ochrony aplikacji; 74% badanych przyznało, że bezpieczeństwo jest kwestią dużej wagi w procesie tworzenia oprogramowania, ale tylko 29% producentów przyznało, że zapewnianie bezpieczeństwa stanowiło część tego procesu.

Co więcej, jedynie 12% respondentów przyznało, że bezpieczeństwo jest zawsze kwestią nadrzędną w stosunku do dotrzymywania wyśrubowanych terminów i wprowadzania produktu na rynek szybciej niż konkurencja.

Wyniki ankiety uwydatniły również potrzebę ciągłego dokształcania projektantów oprogramowania. Tylko 40% badanych ukończyło szkolenia z zakresu bezpiecznego szyfrowania zorganizowane przez pracodawców. Co prawda dwie trzecie respondentów regularnie włącza ochronę aplikacji w proces zapewniania jakości, ale jedna trzecia respondentów nadal nie włączyła jej do tego procesu.

Tymczasem, w cyfrowej erze aplikacje są często największym kapitałem firm i jednocześnie głównym celem ataków, ponieważ służą do pobierania informacji z internetu i wewnętrznych sieci korporacyjnych. Nadal pozostaje więc, zarówno firmom jak i prywatnym użytkownikom oprogramowania, w sprawach bezpieczeństwa polegać tylko na sobie.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Tim Berners-Lee: HTML powraca!

Źródło: Symantec