Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dell poszerzy ofertę maszyn z Linuksem

27-07-2007, 10:21

Firma Dell już niebawem rozszerzy swoją ofertę komputerów z preinstalowanym systemem Linux. Największy na świecie producent komputerów jest zadowolony z dotychczasowej sprzedaży takich maszyn - ujawnił w wywiadzie Mark Shuttlewort, CEO firmy Canonical.

Firma Canonical sponsoruje i nadzoruje rozwój popularnej dystrybucji Ubuntu, która jest preinstalowana na trzech modelach komputerów Della. Jak donosi Reuters, Shuttleworth ujawnił, że obecna "linuksowa" oferta Della będzie poszerzona i wprowadzenie do niej kolejnych modeli komputerów jest już zaplanowane.

CEO Canonical powiedział również, że sprzedaż komputerów Della z systemem Ubuntu najprawdopodobniej dojdzie do tego poziomu, który został ujęty w prognozach. Więcej szczegółów na ten temat Shuttleworth jednak nie podał.

Rzeczniczka Della Anne Camden uchyliła się od komentarza mówiąc jedynie, że jej firma nie udziela informacji na temat produktów, które dopiero planuje wprowadzić do oferty. Potwierdziła jednak, że przedstawiciele Della są zadowoleni z dotychczasowego poziomu sprzedaży. Wiadomo też, że nowe komputery z Ubuntu kupili nie tylko entuzjaści Linuksa, ale także użytkownicy początkujący.

Shuttleworth powiedział również, że jak na razie jego firma nie rozmawiała o podobnym porozumieniu z innym producentem komputerów, takim jak np. Hewlett-Packard.

Przypomnijmy, że linuksowa oferta Della była odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłoszone przez klientów. Pod koniec lutego producent udostępnił stronę internetową, za pośrednictwem której użytkownicy mogli zgłaszać swoje pomysły dotyczące produktów firmy. Największa liczba klientów opowiedziała się za preinstalowaniem na sprzedawanych maszynach popularnych dystrybucji Linuksa. Wielu głosowało również za instalowaniem pakietu OpenOffice i przeglądarki Firefox.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters