Analityka IoT pomaga znosić bariery w sektorze ubezpieczeń

03-07-2019, 22:09

W obecnych realiach biznesowych cennym źródłem informacji dla firm z branży ubezpieczeniowej są dane dotyczące ubezpieczonych osób, przedmiotów, a także domów i samochodów, pochodzące z miliardów inteligentnych urządzeń. Umożliwiają one stworzenie bardziej spersonalizowanych ofert oraz większą retencję klientów.

Wykorzystanie potencjału Internetu rzeczy w branży ubezpieczeniowej wymaga stosowania zaawansowanych narzędzi analitycznych. Przykładem takiego rozwiązania jest platforma telematyczna firmy Octo pomagająca ubezpieczycielom komunikacyjnym w skutecznej wycenie ryzyka, zarządzaniu roszczeniami i tworzeniu bardziej spersonalizowanych ofert dla swoich klientów. Będą oni mogli analizować pełen zestaw danych dotyczących jazdy ubezpieczonych kierowców bezpośrednio na platformie przy użyciu narzędzi SAS.

Pakiet analityczny, zintegrowany z platformą telematyczną, będzie obsługiwał cały cykl życia danych - od momentu ich wpłynięcia, przez walidację, aż po wdrożenie opartego na nich modelu. To wszystko dostarczy ważnych wniosków i spostrzeżeń, niezależnie od ilości i rodzaju danych zebranych przez urządzenia IoT. Posiadanie zarówno tradycyjnych, jak i telematycznych danych na jednej platformie, wizualizacja informacji, machine learning i analiza strumieniowa umożliwiają ubezpieczycielom podejmowanie lepszych decyzji i szybkie działanie w czasie rzeczywistym.

Technologie wykorzystujące zaawansowaną analitykę pomagają w określeniu, które zgłoszenia należy dokładniej sprawdzić pod kątem próby wyłudzenia. Zyskują na tym uczciwi klienci, którzy otrzymują korzystniejsze oferty ubezpieczeń, stworzone w oparciu o dostępne dane.

Źródło: SAS Institute


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031