5 imponujących biznesów stworzonych przez 20-latków

21-06-2014, 12:35

Częścią amerykańskiego etosu przedsiębiorcy jest wczesne rozpoczynanie biznesu. W USA nie brakuje nastolatków, którzy wolne wieczory spędzali, pracując nad własnym narzędziem mobilnym czy webowym, a dziś są milionerami.

Brian Wong (Kiip)

Urodzony w 1991 roku Brain Wong uruchomił w wieku 19 lat skromną aplikację Kiip, która okazała się olbrzymim sukcesem. Pomysł stojący za narzędziem jest bardzo prosty - umożliwić firmom nagradzanie użytkowników za wirtualne osiągnięcia w grach, przekazując im fizyczne prezenty. Obecnie z Kiip korzysta ponad 400 aplikacji, 30 milionów urządzeń, a do połowy 2012 roku spółce udało się zebrać od inwestorów ponad 15 mln dol.

Alexa Andrzejewski (Foodspotting)

Powodzeniem zakończyła się również pasja, którą w wieku 25 lat Alexa Andrzejewski przekuła na aplikację mobilną. Jej narzędzie Foodspotting pod koniec stycznia 2013 roku zostało kupione za 10 milionów dol. w gotówce. Usługa umożliwia ocenianie restauracji, otrzymywanie rekomendacji ciekawych miejsc oraz rezerwowanie stolików w wybranych lokalach.

Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl

Jessica Mah (inDinero)

Jessica Mah uruchomiła swój pierwszy startup InternshipIN w wieku zaledwie 13 lat, jednak na tym nie poprzestała. W 2010 roku przygotowała kolejne narzędzie inDinero, które ułatwia firmom kontrolowanie finansów. Obecnie usługa zarządza transakcjami przekraczającymi 2 mld dol.

Nick D’Aloisio (Summly)

Aby przygotować własną aplikację mobilną, nie trzeba być nawet programistą. Nick D’Aloisio stworzenie narzędzia dla smartfonów zlecił zewnętrznej agencji - miał wtedy zaledwie 15 lat. W ubiegłym roku 17-latek sprzedał usługę Summly agregującą treści firmie Yahoo za 30 mln dol.

Catherine Cook (MyYearbook)

Olbrzymim sukcesem zakończył się również projekt studentów Dave’a i Catheriny Cook oraz ich starszego brata Geoffa. Latem 2005 roku przygotowali oni witrynę, której użytkownicy mogli korzystać z gier uruchamianych wprost z przeglądarki. Później narzędzie ewoluowało do komunikatora. Twórcy zaś, dzięki reinwestowaniu zarobionych pieniędzy, przygotowali jeszcze kilka innych produktów. Obecnie wszystkie usługi firmy generują 20 mln dol. zysku rocznie.

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl

Zapisz się na newsletter dla startupów:







  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30