Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

116 111 - pomoc dla dzieci i młodzieży także w niedzielę

14-09-2011, 15:36

Od września do Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 można zadzwonić także w niedzielę. Od początku roku szkolnego konsultanci Telefonu prowadzą rozmowy codziennie od godziny 12:00 do 20:00.

116 111 to pierwszy ogólnopolski i całkowicie bezpłatny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Został uruchomiony w listopadzie 2008 roku przez Fundację Dzieci Niczyje i firmę Polkomtel SA. Przez blisko 3 lata konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 odebrali ponad 300 tysięcy telefonów od młodych osób potrzebujących wsparcia, opieki i rozmowy.

Telefonowi 116 111 towarzyszy strona internetowa www.116111.pl, za pośrednictwem której dzieci i młodzież zadały konsultantom ponad 8 tys. anonimowych pytań online.

- Rozpoczynając obsługę Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 w 2008 roku, pracowaliśmy 5 dni w tygodniu - mówi Lucyna Kicińska, koordynator Telefonu 116 111. - Szybko okazało się, że anonimowa forma pomocy jest młodym ludziom bardzo potrzebna. Rozwijamy Telefon 116 111, by pełniej odpowiadać na potrzeby dzieci i młodzieży. W tej chwili działamy 7 dni w tygodniu, od 12:00 do 20:00.

Czytaj: Nie akceptuję, nie łączę się, nie wchodzę...

- Przez ostatnie 2 miesiące rozmawialiśmy o typowo wakacyjnych problemach: chęci samodzielnych wyjazdów, zakochaniach i wakacyjnych rozstaniach. Odpowiadaliśmy na pytania, czy jeden skręt uzależnia i jak odmówić chłopakowi, który chce rozpocząć współżycie seksualne - wymieniają konsultanci linii 116 111.

Wraz z końcem wakacji coraz więcej rozmów dotyczyło szkoły. Osoby, które dzwoniły lub pisały do Telefonu 116 111, obawiały się o to, jak poradzą sobie w nowej szkole, czy sprostają większym wymaganiom ze strony nauczycieli, czy nie zostaną odrzucone przez rówieśników. Konsultanci często słyszeli od rozmówców, że chcieliby porozmawiać o swoich niepokojach z rodzicami, ale ci nie mają dla nich czasu.

To nie koniec poszerzania oferty Telefonu 116 111 w Polsce. Już niebawem mają być uruchomione kolejne stanowiska konsultanckie. W przyszłości poszerzone będą  godziny działania linii, pojawią się również nowe kanały komunikacji z konsultantami.

Czytaj: UE: Dzieci w sieci wciąż zbyt słabo chronione


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *