Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zestawy CERTUM do składania podpisu elektronicznego

06-05-2009, 13:13

W sprzedaży detalicznej pojawiły się zestawy CERTUM do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego, który umożliwia między innymi przesyłanie deklaracji ZUS lub zawieranie umów przez e-mail.

Od maja 2008 roku podpis elektroniczny jest w Polsce narzędziem uniwersalnym. Pozwala załatwić wszelkie formalności w urzędach w całej Polsce, nie tylko w komunikacji z ZUS, ale także w obszarach związanych np. z aktywnością gospodarczą. Złożony w ten sposób podpis pozwala na zidentyfikowanie tożsamości osoby, która się nim posługuje i jest równoważny prawnie podpisowi własnoręcznemu.

Wydaje się zatem, że wprowadzenie do sprzedaży w sklepach w całej Polsce zestawów do składania podpisów to właściwy ruch.

fot. -
Zestaw CERTUM z certyfikatem kwalifikowanym, służącym do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego, dostępny jest w dwóch wersjach:

  • z czytnikiem kart kryptograficznych (mini oraz standard);
  • bez czytnika, przeznaczony dla posiadaczy tego typu czytników.

fot. -
Okres ważności certyfikatu kwalifikowanego przynależnego do Zestawu CERTUM wynosi rok lub dwa lata w zależności od preferencji zamawiającego. Po wygaśnięciu ważności certyfikatu istnieje możliwość jego odnowienia.

Powyższe zestawy można nabyć we wszystkich salonach sieci sklepów Vobis, a także w sklepie internetowym tej firmy w cenach 242,78 PLN brutto oraz 384,30 PLN brutto, w zależności od wersji oraz wybranego okresu ważności certyfikatu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: CERTUM