Więcej interaktywnych reklam w grach
Firma Double Fusion podpisała porozumienie z Emergent Game Technologies, na mocy którego po raz pierwszy technologia pozwalającą na umieszczanie interaktywnych reklam w grach zostanie zintegrowana z silnikiem gry.
reklama
Silnik Gamebryo Element firmy Emergent zostanie wyposażony w menu pozwalające na bardzo łatwe umieszczenie interaktywnych reklam w grze. Takie znaczne ułatwienie może spowodować, że deweloperzy gier będą jeszcze chętniej korzystać z tego rozwiązania, zarabiając tym samym na sprzedaży powierzchni reklamowej.
Dodatkowo obie firmy zapowiedziały wprowadzenie "finansowych zachęt" dla deweloperów i wydawców, którzy skorzystają z ich produktów aby wyświetlać reklamy w swoich grach.
Interaktywna reklama, czyli taka, która zmusza użytkownika do aktywnego działania, wcale nie musi zakłócać scenariusza gry. Może to być np. bilboard w grze, na który użytkownik musi kliknąć, aby przejść do następnej planszy. Ponieważ użytkownik musi wykonać czynność i będzie to czynność kojarzona z zabawą, marka reklamowana na bilboardzie może zostać łatwo zapamiętana.
Zdaniem firmy analitycznej Yankee Group, rynek reklam w grach może osiągnąć wartość 732,5 mln USD do roku 2010. W zeszłym roku jego wartość wyniosła 56,5 mln USD. Dużą nadzieją dla tego rynku jest fakt, że coraz więcej konsoli gier można podłączyć do internetu.
Integracja technologii reklamowej z silnikiem gry to nowość, ale interaktywne reklamy wymyślono już wcześniej. Możliwość emisji takich reklam zapowiedziała w lipcu firma Massive Inc. należącą do Microsoftu. Pierwszym reklamowanym produktem ma być Toyota Yaris Sedan, której reklamy pojawią się grze Anarchy Online firmy Funcom.