Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

USA: E-booki wygrały z papierem

19-06-2012, 14:41

Łączne zyski ze sprzedaży cyfrowych książek w pierwszym kwartale tego roku okazały się większe niż te związane z papierowymi wydaniami - poinformowało AAP, monitorujące amerykański rynek wydawniczy.

Przychody ze sprzedaży e-booków na rynku w Stanach Zjednoczonych miały sięgnąć w pierwszych trzech miesiącach roku 282,2 miliona dolarów - poinformował serwis GalleyCat, powołując się na wyniki AAP.

Czytaj także: Agora uruchamia swoją e-księgarnię

Warto zauważyć, że amerykański rynek cyfrowych książek odnotował w ciągu roku wzrost aż o 28,4%. Najlepiej radziły sobie treści dla dzieci, których sprzedaż wzrosła o 233%, sięgając 64,3 miliona dolarów w ciągu trzech początkowych miesięcy tego roku. Znacznie mniejszy wzrost, bo tylko o 2,7%, odnotowały natomiast drukowane materiały kierowane dla dorosłych czytelników.

Sprzedaż książek w USA
fot. - Sprzedaż książek w USA
Warto zauważyć, że popularność cyfrowych form sprzedaży nie oznacza śmierci rynku wydawniczego. Wręcz przeciwnie, w ciągu ostatniego roku przemysł ten urósł o kolejne 1,8% i obecnie warty jest ok. 963,1 miliona dolarów kwartalnie.

Choć przybywa sklepów z e-bookami, z odnalezieniem się w nowej rzeczywistości mają często problemy wydawcy gazet. Zyski generowane w Stanach Zjednoczonych z tego typu działalności spadły w ciągu roku o ponad jedną piątą do 98,9 miliona dolarów.

Jak zauważa firma badawcza Pew, nadchodząca część roku z pewnością będzie nieco gorsza dla rynku wydawniczego, w związku z letnimi podróżami i mniejszym zainteresowaniem czytelnictwem. Łatwo się domyślić, że najkorzystniejszym okresem są pod tym względem święta na końcu roku, gdy książki często są kupowane jako prezenty.

Czytaj także: Orange otwiera serwis z e-bookami


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: GalleryCat, AAP