Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przynajmniej do września br. Telekomunikacja Polska wstrzymała podłączanie nowych klientów Tele2. To skutek korzystnych dla niej decyzji wydanych przez sądy w sprawie hurtowego zakupu abonamentu.

robot sprzątający

reklama


Telekomunikacja Polska zaskarżyła decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej o wysokości stawek za hurtowy zakup abonamentu przez Tele2. Argumentowała, że musi je świadczyć dla Tele2 poniżej kosztów. Już wcześniej TP zażądała zmian w umowie i rozpoczęcia negocjacji, bezskutecznie.

W grudniu 2007 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przychylił się do wniosku największego polskiego telekomu i ją uchylił. Szwedzka firma złożyła apelację, która rozpatrzona zostanie jednak dopiero we wrześniu.

Tymczasem Sąd Apelacyjny uchylił 3 czerwca br. rygor natychmiastowej wykonalności decyzji Prezesa UKE. Dla TP jest to o tyle ważne, że na podstawie analiz prawnych, które firma posiada, może ona zaprzestać, przynajmniej do momentu rozpatrzenia apelacji, podłączania nowych klientów, z którymi Tele2 podpisuje umowy abonamentowe. Wczoraj firma ogłosiła, że nie będzie realizować zamówień swego konkurenta w zakresie nowych podłączeń.

Dla Tele2 może być to dotkliwy cios. Jak szacuje Rzeczpospolita operator pozyskiwał miesięcznie 10-15 tysięcy klientów. Do września firma mogłaby zdobyć więc około 50 tysięcy klientów. Jeśli każdy klient przynosiłby firmie około 20 złotych przychodu netto, straty dla operatora szacować można nawet na 1 milion złotych miesięcznie.

Narodowy operator zapewnił, że zapewni obsługę klientów, którzy już mają podpisane umowy z Tele2. Ci więc nie powinni odczuć żadnych zmian wynikłych ze sporu prawnego między firmami.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *