Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Stacje telewizyjne będą konkurować z YouTube

12-12-2006, 12:34

Stacje telewizyjne, które od pewnego czasu musza walczyć o widzów z serwisem YouTube, postanowiły zmienić taktykę i przymierzają sie do stworzenia konkurencyjnego serwisu z plikami wideo.

O rozmowach prowadzonych przez cztery stacje telewizyjne - Fox, Viacom, NBC orazCBS - napisał Wall Street Journall powołując się na źródła dobrze zaznajomione ze sprawą.

Na YouTube bez problemu da się znaleźć materiały telewizyjne, ale zgodnie z polityką serwisu powinny być one usuwane. Mimo wszystko tego typu materiały codziennie trafiają na na YouTube i wiele z nich jest tam nieprzerwanie od dłuższego czasu.

Stacje telewizyjne mogą pilnować swoich interesów poprzez zgłaszanie chronionych prawem autorskim plików, wytaczanie procesów sądowych, lub dzięki porozumieniom, które zalegalizują obecność fragmentów ich programów na YouTube (CBS i NBC już tak postąpiły). Teraz jednak wygląda na to, że stacje chciałyby zatrzymać dla siebie ewentualny zysk z reklam, a nowy serwis może im to umożliwić.

Utworzona przez stacje telewizyjne strona będzie miała prawdopodobnie charakter serwisu społecznościowego podobnego do YouTube. Treści dostarczyliby więc głównie lub wyłącznie użytkownicy. Wgranie na serwis materiałów telewizyjnych byłoby jednak całkowicie dozwolone.

Również portal Yahoo przygotowuje się do mocniejszej konkurencji z YouTube i w tym celu zacieśnił swoje więzy z telewizją kablową Current TV. Podobny zamiar ma również Microsoft, który testuje swój nowy serwis wideo o nazwie Saopbox.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *