Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Omijanie reklam - nielegalne?

12-06-2002, 00:25

Electronic Frontier Foundation ostrzega, że przemysł rozrywkowy przygotowuje kolejny atak na wolność mediów cyfrowych. Jeśli amerykański Kongres zaakceptuje przygotowywaną przez senatora Ernesta Hollingsa ustawę Consumer Broadband and Digital Television Promotion Act, producenci magnetowidów cyfrowych i multimedialnych set-top boxów znajdą się w tarapatach. Przedstawiciele Hollywood chcą zablokować możliwość omijania reklam oraz przesyłania plików z programami telewizyjnymi - a takie możliwości dają powyższe urządzenia. Bojąc się bezpośredniego ataku na klientów, forsowane są rozwiązania prawne, które pozwolą na wytoczenie procesów producentom. Nowy akt prawny...

ma być początkiem dużej kampanii, wymierzonej w producentów sprzętu i oprogramowania, które podobno obniżają zyski branży rozrywkowej. Chodzi o wszelkie rippery, systemy kopiowania i wymiany plików. Wygląda więc na to, że cyfrowe odpowiedniki powszechnie stosowanych rozwiązań mogą zostać wyjęte spod prawa.

Oczywiście takie plany budzą sprzeciw konsumentów, którym ewentualne wprowadzenie Consumer Broadband and Digital Television Promotion Act uniemożliwi dostęp do korzyści oferowanych przez najnowsze technologie. Przeciwnicy regulacji przypominają, że w 1982 r. przedstawiciele branży lamentowali, że wprowadzeine do sprzedaży magnetowidów zniszczy kino i telewizję, a rok później - że kasety magnetofonowe doprowadzą do ruiny przemysł muzyczny. Niestety, trudno oprzeć się wrażeniu, że dziś hollywoodzkie lobby ma w USA większe wpływy, niż 20 lat temu.


Wired

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *