Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook przypomni o tym, by wziąć leki

19-08-2011, 15:56

Spędzanie wielu godzin dziennie w serwisach społecznościowych zdecydowanie nie należy do najzdrowszych, jednak naukowcy pracują nad tym, by nieco zmienić taki stan rzeczy.

robot sprzątający

reklama


Jak informowaliśmy niedawno, według badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców, korzystanie z witryn społecznościowych może mieć negatywny wpływ na psychikę nastolatków. Strona, na której spędzamy wiele czasu, świetnie nadaje się jednak jako organizer.

>>Czytaj także: Komentarze Facebooka podnoszą jakość dyskusji?

Sonda
Słuchasz muzyki ze swojego smartfona?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

InformationWeek poinformował o Szpitalu Dziecięcym Uniwersytetu Iowa, który przygotowuje własną aplikację dla Facebooka. Narzędzie ma przypominać pacjentom po przeszczepie o tym, by w odpowiednim czasie przyjęli leki. Dzieci po zabiegu nie stronią od przebywania w serwisach społecznościowych, zatem pomysł może się okazać strzałem w dziesiątkę.

Narzędzie o nazwie Iowa MedReminder obecnie znajduje się w fazie testów, a w przypadku tak ważnego problemu, jak zdrowie dzieci, przed szerszym udostępnieniem aplikacji czeka ją jeszcze wiele miesięcy testowania. Na razie eksperymentalnie wykorzystuje ją 15 osób w wieku od 13 do 21 lat.

Warto zauważyć, że funkcje programu wybiegają znacznie dalej niż tylko powiadamianie o konieczności wzięcia leków. Iowa MedReminder ma się również komunikować ze szpitalną bazą danych, skąd pobierana będzie ułożona przez lekarza aktualna lista środków, które przyjmować ma pacjent. Aby nie uzależniać chorych od Facebooka, powiadomienia można otrzymywać także pocztą elektroniczną.

>>Czytaj także: 4 lata więzienia za nawoływanie do zamieszek na Facebooku


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: InformationWeek