Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nowa funkcja na Facebooku zagraża prywatności użytkowników

21-12-2010, 19:30

Specjaliści z firmy Sophos doradzają użytkownikom Facebooka zaktualizowanie swoich ustawień prywatności, serwis ogłosił bowiem wprowadzenie nowej, dosyć kontrowersyjnej funkcji. Sieć społecznościowa uruchamia automatyczne tagowanie zdjęć, początkowo w Stanach Zjednoczonych, ale docelowo (w ciągu kilku najbliższych miesięcy) funkcja ta ma być dostępna dla wszystkich.

Oprogramowanie służące do rozpoznawania twarzy pozwoli na skojarzenie osób na zdjęciach z innymi fotografiami, na których się pojawią. Proces tagowania nie będzie całkowicie automatyczny, ponieważ tagi to tylko sugestie, ale użytkownicy będą identyfikowani domyślnie.

Gdy użytkownicy zostaną zidentyfikowani przez jednego ze swoich znajomych, powstanie ryzyko, że Facebook zidentyfikuje zdjęcie dla pozostałych znajomych. Nawet osoby, które nie mają konta na Facebooku lub te, które nie wyrażają chęci zdradzania swojej tożsamości, mogą zostać w ten sposób zidentyfikowane. Użytkownicy serwisu, którzy nie zechcą korzystać z tej funkcji, będą musieli ją zdezaktywować.

>> Czytaj także: Użytkownicy social media nie sprawdzają linków pod kątem ich szkodliwości

- Nowa funkcja może być ciekawa dla osób, które chętnie udostępniają każdy detal w sieci społecznościowej, ale z pewnością nie dla tych, które preferują zachować anonimowość - komentuje Graham Cluley, starszy konsultant ds. bezpieczeństwa w Sophos. - Facebook powinien pozwalać użytkownikom wybierać funkcje, z których chcą korzystać zanim zostaną uaktywnione. Ostatnia ankieta Sophos wykazała, że aż 90% użytkowników Facebooka chciałoby, żeby wszystkie funkcje sieci społecznościowej były dostępne w modelu opt-in (domyślnie wyłączone).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Sophos