Mobilne plany Google na wyciągnięcie ręki
Choć nie ma jeszcze żadnych oficjalnych informacji, wszystko wskazuje na to, że w poniedziałek Google ogłosi swoje plany związane z wejściem na rynek mobilny. W szerokim tych słów znaczeniu.
reklama
Kilka dni temu pisaliśmy o niepotwierdzonych jeszcze, szeroko zakrojonych planach giganta z Mountain View. Najprawdopodobniej jutro wygłoszone zostanie oficjalne oświadczenie przedstawicieli Google dotyczące strategii firmy związanej z rynkiem mobilnym.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że jest na co czekać. Google planuje wydanie własnej platformy mobilnej, w skład której wchodzić będzie m.in. szereg aplikacji takich jak system operacyjny, przeglądarka internetowa czy interfejs programistyczny API, który ma ułatwić tworzenie oprogramowania mobilnego.
Lista partnerów zapowiada się równie imponująco. Jako pewniaki wymieniane są takie firmy jak Intel, Qualcomm, Broadcom, Nvidia, T-Mobile, Motorola, Samsung, LG Electronics, oraz HTC. Z drugiej strony, prawie na pewno zabraknie tu równie wielkich graczy: Nokii, Apple oraz amerykańskiego operatora Verizon Communications.
Wszystko wskazuje na to, że Google zamierza stworzyć silną konkurencję dla gigantów rynku mobilnego: Microsoftu i jego systemu Windows Mobile oraz fińskiego koncernu Nokia, który ma największy udział w rozwoju systemów z rodziny Symbian.
Platforma programistyczna Google ma być projektem otwartym, dostępnym dla każdego, kto będzie chciał stworzyć własne oprogramowanie dla urządzeń mobilnych. Celem Google nie jest więc opanowanie rynku oprogramowania mobilnego. Jest nim to, na czym firma wzbogaciła się najbardziej: reklama. Rynek reklam w urządzeniach przenośnych jest jeszcze niewielki, lecz według firmy analitycznej Opus Research, do 2012 roku ma być wart ponad 5 mld dolarów. Jest więc o co walczyć.