Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Maskowanie danych w locie dla firm

15-07-2009, 12:15

Technologię, która pozwala na ukrywanie przed pracownikami wybranych danych na ekranie, opracowali badacze IBM z Haifa Research Lab. Dzięki niej firmy nie muszą tworzyć wielu dokumentów z maskowanymi informacjami. Wystarczą jednakowe dane dla wszystkich i maskowanie "w locie".

Poufność informacji w biznesie to niezwykle istotna sprawa. W większości firm można spotkać się z sytuacją, w której różni ludzie są uprawnieni do podglądu różnych informacji. Nierzadko wymaga to tworzenia wielu kopii dokumentów i wycinanie z nich określonych informacji, co sprawia, że powstaje jeszcze więcej danych, które i tak trzeba zabezpieczyć.

Można np. wyobrazić sobie sytuację, w której firma sprzedająca ubezpieczenia zdrowotne zleca innej firmie obsługę klientów. Pracownicy powinni mieć dostęp do danych kontaktowych klientów, ale niekoniecznie do danych na temat chorób czy leczenia.

Aby uporać się z tym problemem, badacze IBM stworzyli rozwiązanie o nazwie Magen (Masking Gateway for Enterprises). Ma ono umożliwiać maskowanie wybranych informacji w locie, dzięki czemu nie trzeba wielokrotnie kopiować danych.

Mówiąc najprościej, Magen przechwytuje i preparuje informację, zanim zostanie ona wyświetlona na ekranie użytkownika. Technologia ta zawsze traktuje informację jak obraz i korzysta z narzędzi do rozpoznawania pisma, aby zidentyfikować fragmenty do zamaskowania.

Przedstawiciele IBM zapewniają, że rozwiązanie może współpracować z danymi każdego rodzaju, z każdym systemem operacyjnym i każdą aplikacją, bez konieczności jej modyfikowania. Może być zainstalowany w każdym środowisku. Badacze zapewniają też, że administrator może łatwo wprowadzać nowe ustawienia prywatności i typy użytkowników.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IBM R&D Labs