Facebook dostał patent na prezenty w witrynach społecznościowych

30-06-2011, 13:00

Społecznościowy gigant prawdopodobnie będzie pobierał opłaty od twórców zewnętrznych aplikacji, które obsługują funkcje związane z prezentami.

Prawdopodobnie już niedługo do amerykańskich sklepów trafi pierwszy smartfon z dedykowanym przyciskiem ułatwiającym publikację informacji na Facebooku. Tymczasem witryna otrzymuje kolejne patenty, nawet na funkcje z których już nie korzysta.

>>Czytaj także: MySpace wreszcie sprzedane. Justin Timberlake ma pomóc w jego rozwoju

Sonda
Dawanie innym użytkownikom wirtualnych prezentów to dobry pomysł?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według serwisu ZDnet firma Marka Zuckerberga otrzymała patent na funkcje umożliwiające dawnie prezentów z wykorzystaniem sieci społecznościowych oraz na wyświetlanie grafik, które je reprezentują.

Warto zauważyć, że nie chodzi tu wyłącznie o dobra wirtualne, lecz również fizyczne prezenty, które mogą otrzymywać użytkownicy sieci społecznościowych. Sam Facebook już od sierpnia ubiegłego roku nie oferuje funkcji związanych z dawaniem prezentów, jednak pozwala na ich obsługę zewnętrznym aplikacjom.

Twórcą pomysłu na prezenty w sieciach społecznościowych ma być Jared Morgenstern, który w Facebooku pracuje już od 2006 roku. Przypuszcza się, że w przyszłości społecznościowy gigant może oczekiwać opłat od twórców narzędzi, które umożliwiają dawanie drobnych upominków innym użytkownikom witryny.

>>Czytaj także: Facebook ma ogromny wpływ na resztę internetu


Źródło: ZDNet
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy