Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pierwsza wytwórnia z tzw. wielkiej czwórki uruchomi muzyczny serwis internetowy. Nie zamierza jednak stanowić konkurencji dla e-sklepów z muzyką.

Jak poinformował serwis New York Post, do końca bieżącego roku brytyjska wytwórnia EMI Group uruchomi pod adresem EMI.com sklep internetowy z muzyką do pobrania, a także do słuchania na żywo. Ma to być kolejny sposób firmy na zwiększenie przychodów nie tylko ze sprzedaży utworów muzycznych, ale także towarzyszących im na stronie internetowej reklam.

Tymczasem serwis BetaNews - za źródłem zbliżonych do wytwórni - podał, że nowa inicjatywa EMI nie ma stanowić konkurencji dla iTunes czy sklepu z muzyką Amazon. Nie ulega jednak wątpliwości, że wytwórnia podejmuje działania mające na celu zwiększenie dostępności jej utworów.

EMI Group niedawno poinformowała, że wraz z pozostałymi głównymi wytwórniami muzycznymi - Universal Music Group, Sony BMG, Warner Music Group, Merlin oraz The Orchard - podjęła współpracę z serwisem Spotify. Jego użytkownicy mają dostęp do milionów utworów, mogą z nich jednak korzystać jedynie on-line, bez możliwości pobrania na twardy dysk. Usługa dostępna jest od 7 października w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Finlandii, Norwegii oraz Szwecji.

EMI jest ostatnią dużą wytwórnią, która dołączyła do projektu muzycznego serwisu społecznościowego MySpace, który wystartował ostatecznie 25 września br. Za jego pośrednictwem można słuchać utworów, a także kupować pliki z muzyką w sklepie muzycznym Amazon - podaje BetaNews.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Do kupienia - Islandia